بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
مدیر عامل شرکت توسعه توکا عنوان کرد:

بلوک "کاذر" به 3 شرکت توکا فولاد رسید / افزایش NAV "وتوکا"

این معامله بلوکی که در قیمت 227 تومان و معادل 18.3 درصد سهام "کاذر" بود که 8.3 درصد آن را توکا فولاد و 8 درصد را توکا تولید اسپادان و حدود 2 درصد را شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا خریداری کردند.
کد خبر : ۱۶۶۲۲۱
نویسنده :
یارمحمدی

طی معاملات روز گذشته با اعلام پیغام ناظر تعداد 54 میلیون و 900هزار سهم معادل 18.3 درصد از سهام شرکت فرآورده های نسوز آذر از طرف شرکت تکادو به قیمت پایه هر سهم 227 تومان عرضه شد که 3 شرکت توکا فولاد، توکا تولید اسپادان و صنایع نسوز توکا این بلوک را خریداری کردند.

مدیر عامل شرکت توسعه توکا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: این معامله بلوکی که در قیمت 227 تومان و معادل 18.3 درصد سهام "کاذر" بود که 8.3 درصد آن را توکا فولاد و 8 درصد را توکا تولید اسپادان و حدود 2 درصد را شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا خریداری کردند.

مظاهری در ادامه افزود: شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا جرم قطعات نسوز ویژه و شرکت فرآورده های نسوز آذر آجرهای نسوز تولید می کند، بنابراین زنجیره تولید این محصولات مکمل هم می باشد و بر این اساس یکی از مهمترین برنامه ها و اهداف خریداری این بلوک تکمیل زنجیره محصولات مجموعه توکا می باشد.

وی تأکید کرد: خرید بلوک سهام "کاذر" از شرکت تکادو توسط 3 شرکت مذکور، قطعاً بر NAV سهام شرکت هلدینگ توکا فولاد که یک شرکت بورسی است و همچنین هلدینگ توکا تولید اسپادان اثر مثبت خواهد داشت. به نظر می رسد انجام این معامله بلوکی بر روند معاملاتی قیمت سهام شرکت توکا فولاد نیز در بازار سرمایه اثر گذار باشد.

مظاهری گفت: مجموعه توکا، از مدت ها قبل روی این موضوع کار کرده و مدتی است که اقدامات و برنامه ای لازم در خصوص این مجموعه طراحی شده است.

وی تصریح کرد: "کاذر" در حال حاضر با ظرفیت کمتری نسبت به ظرفیت واقعی خود در حال تولید می باشد و مجموعه توکا در نظر دارد با افزایش ظرفیت تولید و مدیریت بر منابع خرید، توسعه بازار و محصولات خود در جهت افزایش بهره وری "کاذر" نیز گام بردارد.

این مقام مسئول گفت: خرید سهام مدیریتی این شرکت در راستای اهداف کلان استراتژی توکا فولاد بوده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با وجود آنکه 4 ماه از ابتدای سال مالی جاری گذشته، با توجه به برنامه هایی که مجموعه توکا برای شرکت فرآورده های نسوز آذر در نظر دارد، در این مجموعه بالندگی لازم را ایجاد کرده و باعث رشد و توسعه عملکرد "کاذر" شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کتوکا با این خبر تا 1000 می رود ، کاش در مورد سرمایه گذار خارجی هم پرسیده بودید که مایل به خرید کتوکا شده