بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
یک کارشناس ارشد بازار سرمایه عنوان کرد:

رشد بازار سرمایه مستلزم اتخاذ سیاست های کارآمد است

در شرایط فعلی متغیرهایی همچون نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی، قیمت فروش فرآورده های نفتی و بهره ماکانه معدنی ها که مورد توجه سهامداران است، تعیین تکلیف نشده و می توان گفت انتظارات اهالی بازار در خصوص شفافیت این موارد برآورد نشده است.
کد خبر : ۱۶۷۴۹۰

واقعیت امر این است که متغیرهایی که موجب رشد و رونق بازار سرمایه می شوند تاکنون تغییر محسوسی نکرده اند. بطور مثال شاهد آن هستیم که کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به طور واقعی اجرایی نشده که این امر از عدم نظارت دقیق دولت و بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها نشأت می گیرد.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در شرایط فعلی متغیرهایی همچون نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی، قیمت فروش فرآورده های نفتی و بهره ماکانه معدنی ها که مورد توجه سهامداران است، تعیین تکلیف نشده و می توان گفت انتظارات اهالی بازار در خصوص شفافیت این موارد برآورد نشده است.

محمد علی احمدزاده اصل به افزایش تقاضا برای خرید سهام در گروه پالایشی اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد روند صعودی قیمت ها در گروه پالایشی متأثر از معاملات برخی از سفته بازان اتفاق افتاده است. چرا که در حال حاضر در حالی بهای جهانی نفت افزایش یافته که ابهامات مهم این گروه مرتفع نشده و نمی توان تحلیل دقیقی در خصوص سودآوری آنها انجام داد و سیاست های پایدار و بلند مدت در خصوص نرخ خوراک مصرفی این واحدها و قیمت فروش فرآورده های تولیدی آنها وجود ندارد.

وی در خصوص صنایع پر پتانسیل بازار سرمایه اظهار داشت: برای انتصاب بهترین گروه برای سرمایه گذاری یا به عبارتی لیدر بازار سرمایه می بایست در صنایعی که از مزیت نسبی برخوردارند همچون نفت و گاز، پتروشیمی و معادن بررسی کرد که این گروه ها نیز همانطور که عنوان شد دارای ابهاماتی هستند و نمی توان برآورد دقیقی در خصوص سودآوری آنها داشت. از این رو می توان گفت سیاست های دولت در این خصوص می بایست کار آمد باشد در غیر این صورت رونق بازار سرمایه و رشد برخی از گروه ها به عنوان گروه های جلو برنده دور از انتظار خواهد بود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص روند آتی بورس اظهار داشت: انتظار می رود تا همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری سیاست های دولت و متولیان بازار سرمایه به گونه ای عملی شود که بازار سرمایه به عنوان دماسنج اقتصادی کشور و نشان دهنده اوضاع اقتصادی روند رو به رشد و پر رونقی را در پیش بگیرد. به نظر می رسد این موضوع چندان دور از تصور نیست، چرا که شرایط سودآوری شرکت ها نسبت به سال گذشته بهبود یافته و می توان گفت شرایط بنیادی صنایع رو به بهبودی است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
رشد بازار سرمایه تغییر دولت ضد بورس هست که سال دیگه ممکن خواهد شد.
آستیا
-
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
سیاستهای کارآمد در حوزه اقتصادی نقطه ضعف اساسی این دولت و تیم اقتصادی اوست. تنها سیاست اقتصادی که از این دولت و تیم اقتصادیش و بخصوص شخص آقای طیب نیا تا کنون در این مدت دیده شد وعده و شعار پوچ و یک سری آمار ارقام جفت و جور و چیده شده روی کاغذ توام با شاخص سازیهای مهندسی شده شبیه همین شاخص بورس بوده و بس، حتی کاهش سود سپرده های بانکی هم مثل بقیه آمار و ارقام روی کاغذشان غیر واقعی، شعاری و فقط جنبه تبلیغی و عوام فریبانه داشت تا آن را بعنوان دستآورد اقتصادیشان به خورد عوام بدهند!
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
اگر این دولت وزنگنه سال بعد دست از سر این مردم بردارند مثل معجزه می ماند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
گزارشات شرکتهای پتروشیمی نشان ازوضعییت اسفبار انهاست نمونه هلدینگ پارسیان.پتروشیمی پردیس.پتروشیمی خارک واراک و...انوقت دم ازرونق اقتصادی.میزنیم درحالیکه بالاترین نرخ خوراک رادرمنطقه داریم وتولیدات فاقد مزیت قیمت میباشند وعنقریب به ورشکستگی انها می انجامد رکود فزاینده همه صنایع رادربرگرفته به بهای کاهش تورم واقایان عقل کل چشم خودرابرواقعییات بسته اند جای تاسف
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
سلام
بازار سرمایه باید از قید و بند آزاد شود این رییس جدید هم قول داد قانون بازار را درست میکند البته گویا تا به حال همه اش حرف بوده مانند دیگران پس به بورس ایران امیدی نیست و جای سرمایه دار خارجی هم نیست چون نمیشود در بورس گروهی هم رانت داشته باشند و از همه مهمتر قانون بورس هم در اختیارشان باشد و ........