بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
از معاونت مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری سایپا سوال شد:

سهم سود "وساپا" از معامله بلوکی "ورنا" به چه میزان است؟

با توجه به اینکه سهام دو شرکت فروشنده تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان هر دو به میزان 20 درصد تحت مالکیت شرکت سرمایه گذاری سایپا می باشد، از این محل به هر سهم "وساپا" سود قابل توجهی تخصیص خواهد یافت.
کد خبر : ۱۶۷۵۵۵
نویسنده :
یارمحمدی

تیر ماه سال جاری عرضه عمده سهام شرکت سرمایه گذاری رنا از طرف دو شرکت تجارت الکترونیک خودروتابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان به قیمت پایه هر سهم 5063 ریال صورت گرفت که نکته جالب توجه در این بین سهم سود شرکت سرمایه گذاری سایپا از انجام این معامله بلوکی می باشد.

در همین ارتباط معاونت مالی شرکت سرمایه گذاری سایپا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز توضیح داد: با توجه به اینکه سهام دو شرکت فروشنده تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان هر دو به میزان 20 درصد تحت مالکیت شرکت سرمایه گذاری سایپا می باشد، از این محل به هر سهم "وساپا" سود قابل توجهی تخصیص خواهد یافت.

حسین زینالی در ادامه افزود: از طرفی 80 درصد باقی مانده از این بلوک نیز مربوط به شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا می باشد که شرکت سرمایه گذاری سایپا مالکیت 42 درصدی مجموعه مذکور را در اختیار دارد.

وی تأکید کرد: با انجام یک محاسبه سر انگشتی و ساده میزان سود "وساپا" از محل معامله بلوکی "ورنا" بسیار فراتر از تصور عموم فعالان بازار سرمایه خواهد بود و به همین منظور یک تعدیل با اهمیت که سهامداران مجموعه را شوکه خواهد کرد، در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول گفت: هر چند که ممکن است نحوه و فرآیند ارائه این تعدیل و اطلاعات آن اندکی متفاوت باشد ولیکن به عنوان سود پایان دوره در سبد سهامداران "وساپا" قرار خواهد گرفت.

زینالی در خاتمه افزود: این مسأله از دید اغلب فعالان بازار سرمایه پنهان مانده است. بازار سرمایه باید شناخت کافی از محیط پیرامون "وساپا" و کل گروه سایپا داشته باشد و نسبت به پتانسیل های قابل توجه این مجموعه آگاهی یابند، تا هم از سود بازار سرمایه بهترین استفاده را بنمایند و هم سهم های اثرگذار و با بازده بالا را مورد عنایت قرار دهند، گروه سایپا و شرکت سرمایه گذاری سایپا بر خود واجب می دانند که حقوق سهامداران خود را در بالاترین سطح رعایت کنند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
باسلام چرا وساپا این همه با ابهام رفتار می کند مثل فروش ورنا به قیمت بسیار پائین وخرید ان به فوق العاده بالا.
منو توپول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
این مطلبی که این آقا در مورد نحوه اعلام سود و متفاوت بودنش گفته یعنی چی؟

این مقام مسئول گفت: هر چند که ممکن است نحوه و فرآیند ارائه این تعدیل و اطلاعات آن اندکی متفاوت باشد
کنجکاو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
نه بخاطر داشتن این سهم ولی بخاطر اینکه یکی از پر پتانسیل ترین و شگفتی سازترین سهم در بازار بورس ایران خواهد بود !! دراین ارتباط با اندک ریز بینی خواهید دید که این سهم را حقوقی ها به سختی در این رنج قیمتی نگه داشته اند ! ! و به زود ی طناب شان پاره خواهد شد ! لذا فرصت را از دست ندهید و حتما در سبد سهام خود وساپا را داشته باشید.
مسعود
UNITED KINGDOM
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
امروز مورخ 19 دی ماه 1395 سهام وساپا زیر 100 تومان معامله می گردد که گفته های مدیر عامل عزیز کجا و این کجا ؟؟ کسایی که افزایش سرمایه قبلب شرکت کرده بودن قیمت سربه سر 123 تومان بود .