بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
این مجموعه در حالی از سال 1388 فعالیت خود را به عنوان یک مجموعه دانش بنیان آغاز کرده که 46 درصد از سهم بازار تراکنش های موبایلی را با دو میلیون تراکنش روزانه در اختیار دارد. همچنین 30 درصد از سهم فروش کارت های شارژ اپراتورهای تلفن همراه برای ایرانسل، همراه اول و رایتل در اختیار "آپ" می باشد که در مجموع با کلیه این خدمات بالغ بر دو هزار و 200 میلیارد تومان درآمد برای سال مالی جاری شرکت برآورد شده است.
کد خبر : ۱۶۹۳۴۱
نویسنده :
کیوان فر

شرکت آسان پرداخت عصر روز گذشته در هتل اسپیناس تهران در حضور جمعی از سرمایه گذاران و اهالی بازار سرمایه معرفی شد.

به گزارش بورس نیوز، جلسه معارفه این مجموعه در حالی برگزار شد که سهام آن با نماد "آپ" فردا برای اولین بار در بورس عرضه می شود.

طی این جلسه که با استقبال و حضور پر شور سرمایه گذاران و فعالان بورسی تشکیل شد، مدیر عامل شرکت آسان پرداخت به بیان گزارشی از وضعیت عملکردی و فعالیت های "آپ" پرداخت و اظهار داشت: این مجموعه در حوزه اجرا، پشتیبانی و نصب انواع پایانه های فروشگاهی یا POS فعالیت داشته و خدماتی همچون اپلیکیشن آپ و درگاه های پرداخت اینترنتی ارایه کند.

حامد منصوری افزود: در حال حاضر در حالی بیش از 40 میلیون تراکنش بانکی توسط 10 شرکت فعال در حوزه PSP در حال انجام است که شرکت آسان پرداخت با شش میلیون تراکنش رتبه دوم را از نظر مبلغ به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این مجموعه در حالی از سال 1388 فعالیت خود را به عنوان یک مجموعه دانش بنیان آغاز کرده که 46 درصد از سهم بازار تراکنش های موبایلی را با دو میلیون تراکنش روزانه در اختیار دارد. همچنین 30 درصد از سهم فروش کارت های شارژ اپراتورهای تلفن همراه برای ایرانسل، همراه اول و رایتل در اختیار "آپ" می باشد که در مجموع با کلیه این خدمات بالغ بر دو هزار و 200 میلیارد تومان درآمد برای سال مالی جاری شرکت برآورد شده است كه کارمزد یاد شده حاصل تراکنش ها و راه اندازی دستگاه های پوز بوده و دریافت کارمزد از بانک مرکزی بابت دستگاه های POS، کارمزد درگاه های اینترنتی، اجاره، پشتیبانی و نصب دستگاه های کارت خوان از منابع کسب درآمد "آسان پرداخت" است.

مدیرعامل "آپ" با اشاره به ترکیب سهامداری شرکت آسان پرداخت گفت: سهامداران عمده "آپ" شامل دو نفر شخص حقیقی جمعاًً با حدود 60 درصد مالکیت سهام می باشد كه اين تعداد سهام در اختیار مدیرعامل و آقاي شهیدی قائم مقام شرکت آسان پرداخت بوده و بانک کشاورزی نیز به عنوان سهامدار حقوقی مجموعه با مالكيت حدود 40 درصدي در ترکیب سهامداران عمده حضور دارد.

برند آسان پرداخت يك مزيت مهم براي "آپ"

وي محبوبیت برند "آپ" را یک مزیت مهم براي شركت آسان پرداخت برشمرد و تأكيد كرد: اعتماد مردم به این شرکت و محبوبیت برند "آپ" از مزایای اصلي این شرکت است كه آن را از ساير رقبا متمايز مي سازد.

منصوری عمده ترین قرارداد "آپ" را قرارداد با بانک کشاورزی دانست و گفت: در این قرارداد مدل خوبی به امضا رسید تا درآمد ما از محل دریافت اجازه نباشد، بلکه درصدی از کل مبلغ تراکنش ها به "آپ" اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه شبکه نمایندگان "آپ" دارای بیش از 45 نمایندگی فعال در سطح کشور است، تعداد پایانه های فروشگاهی را 450 هزار دستگاه POS اعلام کرد و گفت: در حال حاضر "آپ" رتبه سوم شرکت های POSرا از نظر شاخص اثر بخشی دستگاه های پوز در اختیار دارد و قراردادهای آن در بازه های سه تا پنج ساله منعقد می شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: در سال 1392 در حالی 74 درصد از سهم تراکنش های موبایلی در اختیار "آپ" قرار داشت که این نسبت در سال 1394 به 35 درصد رسید تا در مقابل سهم ما از تراکنش های مربوط به پایانه های فروشگاهی به 65 درصد افزایش یابد که این تغییر در ترکیب سهم درآمدی شرکت بیانگر آن است که با سرمایه گذاری های به عمل آمده، به تدریج دستگاه های POS جای خود را با موبایل عوض کرده اند تا سهم آن برای شرکت همچنان روبه رشد باشد. ضمن اینکه سهم بازار آسان پرداخت از کل تعداد تراکنش های انجام شده در کشور حدود 14.6 درصد در پایان سال 1394 بوده و با این میزان "آپ"در رتبه سوم شرکت های ارایه دهنده خدمات POS قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: اما نکته مهم اینجاست که در حالی "آپ" در جایگاه سوم ایستاده که EPS شرکت از سایر رقبا بالاتر است؛ چرا که بخش عمده درآمدهای مجموعه از محل کارمزد تراکنش های موبایلی است که میزان آن بالاتر از سایر رقبا بوده و در مقایسه با POS هزینه کمتری را به مجموعه تحمیل می کند.

"آپ" در جایگاه 30 ام دنیا

منصوری به رتبه جهانی "آپ" نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود آنکه بازار ما تنها به بازار داخلی محدود شده، توانسته ایم به رتبه سی ام در دنیا دست یابیم. این در حالی است که برخی شرکت های معروف و مطرح این صنعت در جهان، در کشورهای متعددی خدمات ارایه می کنند.

"آپ" جوان ترين شركت در حوزه psp

در ادامه این جلسه، ولی اله شهیدی قائم مقام و رییس هیأت مدیره شرکت آسان پرداخت مقایسه ای از رقبای بورسی شرکت ارایه کرد و گفت: اگر "آپ" را با دو مجموعه "رکیش" و "رتاپ"که جزو قدیمی های صنعت هستند مقایسه کنیم، به وضوح آشکار است که در شرکت آسان پرداخت تجهیزات سخت افزاری و دستگاه های POS با تکنولوژی به روزتر و جدیدتری به کار گرفته شده و POS های "آپ" به لحاظ شکل و شمایل از وضعیت بهتری در مقایسه با رقبا برخوردار است که این امر به دلیل سرمایه گذاری های سنگینی می باشد که در رابطه با این امر صورت گرفته است.

این مقام مسئول در خصوص عملکردهای مالی شرکت نیز اظهار داشت: فروش خالص شرکت آسان پرداخت در سال مالی جاری مبلغ یک هزار و 467 میلیارد و 951 میلیون ریال برآورد شده که سود به ازای هر سهم رقم 1468 ریال محاسبه می شود. البته نکته مهم این است که برای شش ماهه دوم امسال درآمدهای مربوط به USSD در بودجه لحاظ نشده و پیش بینی های مذکور با احتمال قطع درآمدهای مربوط به حوزه USSD برآورد شده است.

در خاتمه این جلسه ضمن اعلام اینکه فردا 10 درصد از سهام "آپ" در بورس عرضه می شود، در خصوص برنامه افزایش سرمایه این مجموعه عنوان شد که فعلاً برنامه خاصی در دستور کار نیست و سهامداران عمده بنایی برای عرضه بیشتر سهام و پایین آمدن از مالکیت 51 درصد سهام را ندارند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا مغانلو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
امروز به خاطر قطع سیستم تا ساعت 10/30 سهامداران دچار ضرر شدن چرا معاملات امروز را باطل نمیکنند

بورس نیوز از شما بعید هست که باز تاب ندادید
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
سیستم کارگزاریها امروز تا ساعت 10/30 قطع بود چرا سکوت کردید
فردوسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
بالاخره عرضه میشه یا نه؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
چی شد این عرضه
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
فردا .کیفیت اطلاع رسانی در حد المپیک.