بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر : ۱۷۰۸۵۷

برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی کیش با استقبال شرکت های خارجی مسیر تازه ای در عرصه ارتباطات بین المللی بود.

هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی کیش فصل جدیدی در توسعه روابط بین الملل

به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی کشور در حالی در جزیره کیش برگزار شد که حضور 25 شرکت خارجی علاوه بر رونق این نمایشگاه خبر از اتفاقات خوب در حوزه صنایع هوایی و فراتر از آن ارتباطات بین المللی برای کشورمان داشت.

آنچه بیشتر از پیش نمایشگاه امسال را متفاوت کرد رشد 127 در صدی شرکت های خارجی و حضور برترین تیم های نمایش آکروبات هوایی در جزیره کیش بود.

رویدادهای هشتمین نمایشگاه هوایی کیش مبین این موضوع است که در زمینه تعاملات بین المللی کشور ما وارد مسیر تازه ای شده است و علاقمندی شرکت های خارجی برای توسعه روابط اقتصادی سرفصل تازه ای است که چنانچه هوشمندانه از آن بهره گیری شود می تواند بستر مناسبی برای رشد اقتصادی، استفاده از ظرفیت های کشور و عرضه توانمندیهای متخصصان داخلی باشد.

هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی کیش 26 آبان با حضور سردار سرتیپ پاسدار دکتر دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح, دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور, دکتر علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امیر سرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، عابد زاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور و سایر مقامات داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز شد.

به زعم همه شرکت کنندگان داخلی و خارجی، با توجه به حجم بالای استقبال انجام شده هشتمین نمایشگاه هوایی کیش می تواند نقطه آغازی برای گسترش مبادلات اقتصادی و گردشگری باشد که رضایتمندی شرکت کنندگان به خصوص شرکت های خارجی دلیلی بر این ادعاست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

گسترش تعاملات بین المللی با جذب شرکت های خارجی مهمترین دستاورد هشتمین نمایشگاه هوایی

مونسان با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی هوایی کیش امسال متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد گفت: حضور 25 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، مالزی، انگلیس، چک، آمریکا، ترکیه، لیتونی، فرانسه و روسیه در هشتمین نمایشگاه هوایی کیش نقطه عطف نمایشگاه امسال بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزایش استقبال شرکت کنندگان خارجی را در هر دو بخش نمایشگاهی و نمایش هوایی نوید بخش اتفاقات خوب در حوزه حمل و نقل و صنایع هوایی کشورمان عنوان کرد که می تواند گسترش تعاملات بین المللی را برای کشور به همراه داشته باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری نمایشگاه هوایی را گام بزرگی در توسعه صنایع و حمل و نقل هوایی کشور بر شمرد وگفت: حضور گسترده شرکت های داخلی و خارجی در این نمایشگاه باعث شده است نمایشگاه هوایی کیش محل مناسبی برای تبادل اطلاعات و فناوری، عرضه دستاوردها و بر قراری تعاملات اقتصادی باشد.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با هدف تبدیل کردن کیش به یکی از مقاصد گردشگری بین المللی, اقدامات گسترده‌ای در زمینه خدمات حمل و نقل هوایی شامل توسعه فرودگاهی و توسعه ناوگان هوایی انجام داده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، در خصوص اقدامات پروژه های فرودگاهی در کیش گفت: با تخصیص 4 هزار میلیارد ریال بودجه, پروژه هایی مانند ساخت ترمینال بین المللی کیش با زیر بنای 42 هزار متر مربع و با ظرفیت پذیرش 5/4 میلیون مسافر در سال, خرید تجهیزات ناوبری و هوانوردی, ترمیم و تعریض باند جنوبی برای پذیرش هواپیماهای پهن پیکر مانند ایرباس A380 و توسعه تجهیزات زمینی در دست اقدام بوده یا به پایان رسیده است.

همچنین وی در خصوص توسعه فرودگاه جزیره هندورابی عنوان کرد: برای توسعه فرودگاه جزیره هندورابی, با هزار میلیارد ریال بودجه, پروژه احداث باند فرودگاه و سطوح عوامل پروازی اجرا شده که عملیات ساخت باند پروازی آن به پایان رسیده است.

وی در ادامه گفت: شركت هواپيمايي کیش نیز براي افزايش ناوگان هوايي خود، خريد ده فروند هواپيماي جديد را در دستور كار قرار داده است كه بتازگي 4 فروند هواپيما خريداري و به ناوگان خود افزوده است.

تاکید سفیر روسیه بر توسعه همکاریهای ایران و روسیه

لوان جاگاریان در حاشیه برگزاری نمایش هوایی جنگنده های ایران و روسیه، ایران را از متحدان مهم روسیه خواند و گفت: همواره در سطح جهانی برخورد روسیه و ایران بسیار با یکدیگر نزدیک بوده و تطابق دارد لذاامیدواریم که این همکاری ها در عرصه های مختلف افزایش پیدا کند.

وی از افزایش همکاری های نظامی و تجاری بین ایران و روسیه خبر داد و گفت: در طی سالهای اخیر چهره های نظامی بسیاری بین این دو کشور رفت و آمد کرده اند به نحوی که وزیر دفاع روسیه از ایران بازدید داشته و وزیر دفاع ایران نیز از روسیه دیدن کرده است لذا شک ندارم که چنین همکاری هایی در آینده افزایش خواهد داشت.

سفیر روسیه در ایران، پیشرفت های عرصه تجاری را بسیار مثبت خواند و اظهار کرد: روابط تجاری بین ایران و روسیه بسیار خوب است اما امیدواریم این عرصه پیشرفت بیشتری نشان دهد.

جاگاریان ابراز امیدواری کرد تا پایان سال میلادی میزان مبادلات تجاری ایران و روسیه به 2 میلیارد دلار برسد.

وی از برگزاری جلسات تجاری طی ماه آینده در تهران خبر داد و گفت: طی یکماه آینده قرار است در تهران جلسه کمیسیون مشترک برگزار شود لذا شاهد حضور تجار بزرگ ایران و روسیه در این مراسم خواهیم بود که باز خورد بسیار مثبتی دارد.

سفیر روسیه در ایران تبادل گردشگر بین ایران و روسیه را مثبت خواند و گفت: ما خیلی به تبادل گردشگران خوش بین هستیم تا جایی که امسال در تهران دفتری گشایش یافته و در مسکو نیز قرار است این دفتر افتتاح شود تا بتوانیم به تبادل گردشگر بپردازیم.

وی افزود: سال گذشته ما 5 هزار روادید گردشگری را صادر کردیم که امسال این رقم به 62 هزار رسیده لذا ما شاهد رشد صد در صدی در این عرصه بوده ایم اما امیدواریم که این تبادل بیش از پیش انجام شود.

سفیر روسیه در ایران کیش را یکی از بهترین بخش های گردشگری ایران خواند و گفت: کیش یکی از بخش های جذاب گردشگری ایران است اما شناخته شدن این منطقه زیبا به تبلیغات فرا مرزی بیشتر نیاز دارد.


معاون علمی فناوری رییس جمهور :

دولت از شركت هاي دانش بنيان داخلی وخارجی و بخش خصوصي برای توسعه صنايع هوا و فضا استقبال مي كند.

سورنا ستاری گفت: ارتباطات ما با كميسيون فناوري روسيه سبب انتقال فناوري هاي نوين و ارزشمندي به حوزه فعاليت هاي هوا و فضا در كشور شده و توسعه صنايع هوايي را سرعت مي بخشد.

رييس بنياد ملي نخبگان با تاكيد بر اينكه افزايش مشاركت بخش خصوصي در بخش هوا و فضا از مهمترين اهداف ما است گفت: علاوه بر فعالان بخش خصوصي از كشورهايي كه تمايل دارند براي اجراي طرح هاي فناورانه در زمينه هوا و فضا با ايران همكاري مشترك داشته باشند استقبال مي كنيم.

وي بر لزوم بكارگيري فناوري هاي نوين به ويژه فناوري توليد پهپاد ها براي ارتقاء سطح زندگي مردم تاكيد كرد و گفت: از اين فناوري مي توان در بخش فعاليتهاي تشخيصي، شناسايي، هواشناسي، پايش محيط زيست و منابع طبيعي استفاده كرد.

ستاري افزود: خوشبختانه در سه سال گذشته اقدامات خوبي در اين حوزه انجام شده و اميدواريم با بر طرف شدن مشكلات مالي، شاهد اجراي طرح هاي بزرگ تر و با اهميت تري در حوزه هوا و فضا و استفاده بهينه از فناوري هاي نوين در زندگي افراد جامعه باشيم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

از سرمایه گذاری در حوزه صنایع هوایی حمایت می کنیم

علی عابد زاده گفت: امروز صنعت هواپیمایی یک تجارت راهبردی برای کشورها و ملت ها در تمام دنیاست.

عابد زاده رشد چشمگیری حمل و نقل هوایی را در کشور یکی از نشانه های آغاز دوره درخشان صنعت هوایی کشور خواند و اظهار کرد: توافق بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بین ایران و 6 کشور مذاکره کننده و گشایش حاصل شده در تامین و تجهیزات ایران و دسترسی ایران به بازار تامین محصولات، قطعات و خدمات هوایی یکی از رخدادهای مورد توجه در این حوزه است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نمایشگاه صنایع هوایی را موقعیتی مناسب برای نشان دادن توانمندی های صنعت هوا نوردی کشور خواند و تصریح کرد: ایران دارای بیش از 50 شرکت دانش بنیان خصوصی در حوزه هوا و فضا است که در اتحادیه ای غیر دولتی با بیش از 200 شرکت عضویت دارند ضمن اینکه شرکت های فعال در حوزه صنایع هوا فضا به این تعداد محدود نیست و می توان گفت که در کشور ایران 300 شرکت خصوصی در این زمینه به ثبت رسیده اند.

عابدزاده آموزش صنعت هوا نوردی را یکی از مولفه های شاخص صنعت هوا نوردی خواند و گفت: ایران چهارمین کشور دنیا در تربیت مهندس است ضمن اینکه ما دارای توانمندی های فراوان بودیم در حوزه نیروی انسانی هستیم که ضمن داشتن دانش و تجربه مناسب در این صنعت از توانایی یادگیری و رشد و انطباق سریع با تحولات جهانی برخور دار است.

وی افزود: در سازمان هواپیمایی کشوری، بازنگری در ساختار مقررات هوا نوردی کشور و انطباق آن با چهار چوب مورد استفاده در جهان، توانمند سازی بخش نظارتی و کسب منابع و اختیارات کافی جهت نظارت بر فعالیت های هوا نوردی و گسترش حوزه فعالیت سازمان و ورود جدی به مسائل پایداری و انضباط بازار انجام شده است.

وی افزود: امروز تنها بخشی که در آن آزاد سازی انجام شده، مربوط به بخش حمل و نقل است که باید از آن استفاده کنیم لذا لازم می دانم به عنوان نماینده دولت این اختیار را به سرمایه گذاران بدهم که تامین منافع آنان به عنوان یک تعهد بر عهده دولت خواهد بود و از سرمایه گذاران این عرصه حمایت خواهیم کرد.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

حضور جنگنده هاي روسیه ابعاد جدیدی را به نمایشگاه كيش داد

حسین دهقان با اشاره به اهميت برگزاري اين نمايشگاه از دكتر مونسان به عنوان مدير خدمتگزار، صديق و مرد توسعه كه با تمام توان براي بهره گيري ملي از ظرفيت هاي كيش تلاش مي كند تقدير كرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: بستری برای شکل گیری نوع جدیدی از همکاری ها در این نمایشگاه فراهم می شود که به ارتقا صنعت و بازار و رشد و توسعه مجموعه های فعال در این حوزه کمک می کند.

دهقان، کشورمان را آماده داشتن همکاری های مشترک و تعامل با سایر کشورها دانست و افزود: کشور ما یک بازار مصرف نیست و زیر ساخت های لازم را گسترش داده است. همچنین نیروهای متخصص گسترده ای را امروز در اختیار دارد. ایران اسلامی امروز به لحاظ سیاستی و اهداف ترسیم شده، از ظرفیت های بسیار بالا در جهت رسیدن به قله های موفقیت بر خوردار است و این فرصتی است که دیگران باید بشناسند و در تعامل با ما رشد خود را تضمین کنند.

وی در خصوص صنایع دفاعی کشور گفت: ما در کشور با 3400 شرکت همکاری می کنیم که بیش از 300 واحد آنها، شرکت های دانش بنیان هستند.

وی با بیان اینکه سابق بر این سیاست ما در صنایع دفاع، سیستم برون سپاری بود، گفت: ما امروز به دنبال مدل همکاری راهبردی هستیم. ما به دنبال شریک و شراکت هستیم تا تبدیل به سازمانی شبکه ای و معنا دار شویم. دفاتر طراحی ما در همه سازمان ها، از قدرت طراحی و محصولات استانداردی برخوردار است و در کنار آن، مهندسی سیستم ساخت، به گونه ای شکل گرفته که ما امروز می توانیم بگوییم، بازه زمانی که از ایده تا محصول در صنایع دفاع کشور مورد توجه قرار گرفته، یک زمان 3 ساله است.

حضور زنبورهای بالتیک و شوالیه های روسیه یکی از وجوه تمایز نمایشگاه امسال

تیم آکروباتیک هوایی زنبورهای بالتیک با 6 فروند هواپیمای جت L-39 و شوالیه های روسیه با با 4 فروند هواپیمای سوخو 27که از معروفترین گروه های نمایش هوایی در جهان هستندباعث شد روزانه بیش از 20 هزار نفر از نمایش های هوایی دیدن کنند.

حضور این تیم ها از کشورهای مختلف درظاهر به صورت یک برنامه جذاب جانبی دیده می شود اما درحقیقت نشان دهنده علاقمندی کشورهای مختلف برای برقراری ارتباطات اقتصادی وگردشگری با ایران است که این موضوع فرصت خوبی برای بهره برداری های اقتصادی و توسعه تعاملات گردشگری با این کشورهاست.

گفتنی است نمایشگاه بین المللی هوایی و هوا نوردی کشور هر دو سال یکبار به میزبانی کیش برگزار می شود و بی شک هشتمین دوره از این نمایشگاه آغازگر مسیری جدید درصنعت هوایی کشور است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
خرید هواپیما از اوکراین