بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
پاسخ نماینده سهامدار عمده جدید به بورس نیوز

ابطال معامله بلوکی "حریل" را قویاً تکذیب می کنم

طی معاملات دیروز 40 درصد از سهام کنترلی شرکت ریل پرداز سیر از طرف شرکت ارزش آفرینان کوثر کیش در فرابورس به طور یکجا عرضه و معامله شد که برخی صحبت ها از ابطال این معامله بلوکی حکایت می کند.
کد خبر : ۱۷۱۱۳۷
نویسنده :
کیوان فر

طی معاملات دیروز 40 درصد از سهام کنترلی شرکت ریل پرداز سیر از طرف شرکت ارزش آفرینان کوثر کیش در فرابورس به طور یکجا عرضه و معامله شد که برخی صحبت ها از ابطال این معامله بلوکی حکایت می کند.

در همین ارتباط مدیر سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان فدک به عنوان خریدار بلوک کنترلی سهام "حریل" به خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: ابطال معامله بلوکی "حریل" را قویاً تکذیب می کنم و بایستی متذکر شد که دلیلی هم برای ابطال این معامله وجود ندارد.

شریعت افزود: طبق قوانین و ضوابط معاملات بلوکی که در آگهی عرضه نیز اعلام می شود، بعد از انجام معامله تا زمان قطعی شدن آن بایستی اقداماتی صورت پذیرد که پرداخت ثمن معامله و امضای سایر مدارک و قرارداد فروش از جمله این موارد است.

این نماینده سهامدار عمده جدید و خریدار بلوک "حریل" تأکید کرد: پس از رعایت این شرایط و الزامات قانونی، معامله مذکور طی مهلت قانوی مقرر از طرف مدیریت نظارت بر عملیات بازار فرابورس قطعیت خواهد یافت.

وی افزود: ضمن اینکه جهت تنویر افکار عمومی لازم است به این موضوع اشاره شود که دیروز در زمان انجام این معامله، سازمان بورس تعهدات دیگری را نیز از خریدار دریافت کرد که علت تأخیر در صدور سفارش خرید نیز همین امر بود.

وی با اشاره به اینکه خریدار جدید سهام "حریل" به عنوان سهامدار عمده طی چند روز آتی اقدام به برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام خواهد کرد، گفت: طی این جلسه که زمان آن بزودی اعلام خواهد شد، سهامدار عمده برنامه های آتی خود را برای "حریل" به اطلاع سهامداران خواهد رساند.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: در رابطه با قطعیت این معامله هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها بایستی روال اداری و مراحل قانونی لازم آن سپری شود که در همین راستا طی مهلت مقرر نیز مابقی ثمن معامله به فروشنده پرداخت خواهد شد.

در پایان این گزارش می افزاید، شایعه ابطال معامله بلوک 40 درصدی "حریل" در حالی در بازار منتشر شده که طی مراحل قبلی، این عرضه به دلیل درخواست های سازمان بورس و عدم تأیید مدارک خریدار احتمالی به تعویق افتاده بود. اما در نهایت معامله مذکور طی روز گذشته در قیمت 1425 ریال رقم خورد تا از این پس شرکت ارزش آفرینان فدک به عنوان سهامدار عمده "حریل" انتخاب شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر