بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر : ۱۷۱۴۵

خبرگزاري فارس: با كاهش 53 و 80 درصدي ارزش معاملات و تعداد سهام معامله شده در آذر ماه، درصد انجام معاملات سهام توسط 85 شركت كارگزاري نيز كاهش يافت و كسب و كار اين گروه از فعالان بازار به مانند چند ماه گذشته كساد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس ، 85 شركت كارگزاري حاضر در بورس اوراق بهادار در حالي طي چندماه اخير به دليل كاهش حجم معاملات با كسادي مواجه شده اند كه طي 19 روز كاري آذرماه بيش از 2/2 ميليارد سهم را به ارزش 651 ميليارد تومان داد و ستد كردند كه با توجه به كاهش 80 و 83 درصدي تعداد سهام و ارزش معاملات درصد ، انجام معاملات شركت‌هاي كارگزاري نيز كاهش يافت.
كارگزاري بانك ملت در حالي به مانند گذشته با انجام معاملات خارج از زمان معاملات و مربوط به سهام عدالت در رتبه اول ايستاد كه دو شركت كارگزاري خصوصي حافظ و مفيد و با انجام 1/1 و 09/1 درصد از كل ارزش خريد و فروش ، در رده هاي دوم و سوم كارگزاران برتر آذرماه قرار گرفتند.
به جز اين دو شركت ، باقي شركت‌هاي كارگزاري كمتر از يك درصد از كل ارزش معاملات را انجام دادند به طوري كه كارگزاري بانك توسعه صادرات و آگاه هر كدام 78 صدم درصد و بانك كشاورزي 61 صدم درصد، تدبيرگران فردا و كيميا سهم هر يك با 53 صدم درصد، رشد پايدار و نهايت‌نگر با 50 و 40 صدم درصد در پله‌هاي چهارم تا دهم ايستادند.
اين در حالي است كه كارگزاري نهايت نگر به همراه 75 شركت كارگزاري ديگر كمتر از نيم درصد از كل ارزش خريد و فروش سهام آذر را انجام دادند تا به مانند چند ماه گذشته مشخص شود كه اوضاع كسب و كار شركت‌هاي كارگزاري كساد شده است.
برپايه اين گزارش در انتهاي جدول نيز شركت‌هاي كارگزاري سهام گستران شرق، موحدان، گنجينه سهام، بدره سهام ، برهان سهند، رضوي، عمران فارس، جهان سهم، معين سهم و كارگزاري آپادانا نيز با اختصاص يك تا 2 صدم درصد از شرايط نامطلوب معاملات حكايت داشتند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر