بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
مستطيل شيشه اي تالار

سبز پوشی پالایشی ها

در گروه بانکی همچنان منتظر ورود بانک صادرات هستیم، آنطور که مشخص است این بانک بعد از اعلام گزارشات مورد نیاز آماده بازگشایی خواهد شد، اما آنچه واضح است این است که بانک صادرات بعد از بازگشایی نیاز به حمایت تمام قد از سوی سهامداران حقوقی خواهد داشت، بانک تجارت بعد از اعلام 268 ریال زیان برای سال مالی آتی مجدداً به تابلوی معاملات بازگشت.
کد خبر : ۱۷۳۲۴۶
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.12.02 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 37 واحد کاهش به رقم 55044 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 452 واحد افزایش عدد 165959 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 13 واحد افزایش به رقم 27155 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شپنا" با 52 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فخوز" با 39 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 14 واحد افزایش به رقم 864 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1607 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1629 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه امروز روندی متعادل و البته نزولی داشت، هر چند که شاخص کل توانست به میزان 39 واحد رشد اندکی را تجربه کند.

در گروه بانکی همچنان منتظر ورود بانک صادرات هستیم، آنطور که مشخص است این بانک بعد از اعلام گزارشات مورد نیاز آماده بازگشایی خواهد شد، اما آنچه واضح است این است که بانک صادرات بعد از بازگشایی نیاز به حمایت تمام قد از سوی سهامداران حقوقی خواهد داشت، بانک تجارت بعد از اعلام 268 ریال زیان برای سال مالی آتی مجدداً به تابلوی معاملات بازگشت، این بانک امروز توسط سهامدار حقوقی خود مورد حمایت و بازار گردانی قرار گرفت. بانک ملت تنها بانکی است که در بین بانک های بزرگ حاضر در بازار سرمایه توانسته با پیش بینی سود به کار خود ادامه دهد.

در گروه خودرویی، پس از گزارش تعجب برانگیز و غیر قابل پیش بینی ایران خودرو که نتوانست نظر اهالی تالار را به خود جلب کند، حال بازار سرمایه منتظر اعلام پیش بینی سود هر سهم سال 96 سایپاست. اهالی تالار معتقدند با توجه به تجربیات گذشته و همچنین اقدامات خوبی که مدیران شرکت سایپا در اصلاح ساختار مالی این شرکت داشتند سهام شرکت سایپا می تواند بار دیگر امید را به اردوگاه سهامداران خودرویی بازگرداند، اما این امر مستلزم آن است که اولاً سایپا بر خلاف ایران خودرو گزارش قابل قبولی به بازار روانه سازد و ثانیاً راه این شرکت از گروه ایران خودرو و زیر مجموعه های شرکت جدا گردد.

شاید بتوان گفت این روزها روند نزولی سهام شرکت سایپا علی رغم انتظارات مثبت سهامداران از این مجموعه پوست موزی باشد که "خودرو" به زیر چرخ های "خساپا" انداخته است.

در گروه پالایشی، علی رغم انتظار اهالی تالار در سکوت کامل گزارشات قابل قبولی را روانه سایت کدال کردند به طوریکه طی شب گذشته "شتران" با گزارش خیره کننده خود در تحقق پوشش 9 ماهه سود برآورد شده، توانست دوباره پالایشی ها را در کانون توجه اهالی بازار سرمایه قرار دهد. به نظر می رسد این گروه که در زمره جاماندگان از روندهای صعودی جسته گریخته بورس طی سنوات قبل بوده، بتواند در صورت همکاری سهامداران حقوقی در عرضه های مدیریت شده سهام، جا ماندگی خود را از رشد جبران نماید.

در شرایط فعلی بزرگترین ریسک شرکت های پالایشی سهامداران حقوقی هستند که با چشمی بسته عرضه های آبشاری را در گروه روانه سامانه معاملاتی می کنند.

در گروه فلزات اساسی همچنان روند صعودی قیمت جهانی روی توانسته برخی سهام گروه را در کانون توجه سهامداران قرار دهد هرچند که این شرکت ها در اعلام پیش بینی سودهای سال آتی خود بسیار محافظه کارانه عمل کرده اند.

در گروه معدنی نیز روند امروز بر خلاف روز گذشته نزولی بود، اهالی بازار سرمایه همچنان به این گروه خوش بین هستند.

از سوی دیگر در گروه اطلاعات و ارتباطات تک نماد فعال این گروه یعنی شرکت آتیه داده پرداز طی روز جاری توانست صف خرید قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. اهالی بازار سرمایه علت اقبال به سهام "آپرداز" را وجود برخی عوامل بنیادی می دانند که ممکن است بزودی نمایان گردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
بازم بگید الکی گفتیم برکت ریزش میکنه. منتظر 180 تومن باشید و شک نداشته باشید. بازم بگید ما توهم داریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کریم تو مسلمون نیستی!!!!!!!!!!!!!!