بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
مدیر عامل فرابورس گفت: مهمترین اقدام فرابورس در زمینه حمایت از دانش بومی و نه تنها کالای ایرانی، سرمایه گذاری برای طراحی سامانه معاملات بر مبنای دانش بومی بوده است.
کد خبر : ۱۷۵۱۵۲
به گزارش بورس نیوز، امیر هامونی ادامه داد: فرابورس به میزان زیادی وابسته به تکنولوژی است تا یک سال گذشته و همین اواخر ما مصرف کننده تکنولوژی و دانش شرکت های خارجی بودیم یعنی آنها به ما دانش می فروختند و ما باید از شرکت های خارجی نرم افزار معاملات بورس را خریداری می کردیم.

وی افزود: فرابورس با سرمایه گذاری روی همین تیم های استارت آپی که در حال حاضر در فین استار حضور دارند، نه تنها کالا بلکه گام بزرگی در حمایت از دانش ایرانی برداشت.

مدیر عامل فرابورس با بیان این موضوع که تیم واچر، تیم فین تکی فرابورس ایران است که سامانه معاملات، سامانه قبل از معاملات و سامانه پس از معاملات را تهیه کرده است و از علم و دانش نخبگانی که پیش از این مورد بی توجهی بودند و بعضا در خانه یا برای دوستان و آشنایان کار می کردند، و با تجمیع تیم های پراکنده و متمرکز کردن آنان بر یک هدف و تامین آنها توانست به این موفقیت نائل آید.

هامونی ادامه داد: امیدواریم امسال با کمک سازمان بورس، شرکت مدیریت فناوری بتوانیم برخی از این ابزارها که در سامانه طراحی و آماده آعاز به کار می باشد، را مورد استفاده قرار دهیم.
وی با اشاره به این مطلب که این سامانه کاملا بر مبنای دانش ایرانی است و می توان هر تغییری در آن ایجاد کرد و با راه اندازی و استفاده از آن دیگر  نیازی نیست که به مانند نمونه های غیربومی برای کوچکترین تغییرات وارد مذاکره با شرکت های خارحی شویم که با توجه به بحث تحریم ها بسیار کار سختی بود.

وی با اظهارامیدواری که این سامانه با کمک سازمان و شرکت فناوری نه برای کل بازار بلکه با چند ابزار جدید در آغاز شروع به کار کند، گفت: فکر می کنم در عمل مهمترین اقدام فرابورس در جهت نه تنها حمایت از دانش ایرانی بلکه کالای ایرانی، این اقدام بوده است.

هامونی همچنین با اشاره به این موضوع که برای این سامانه مشتری خارجی داریم که در حال مذاکره با آنها هستیم و ان شاءالله بتوانیم موفق به عقد قرارداد شویم و اقدام عملی در حمایت از دانش ایرانی را هر چه بهتر انجام دهیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر