بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفت‌و‌گو با بورس نیوز مطرح کرد؛

تکذیب جابجایی املاک کارگزاران برای افزایش کفایت سرمایه/ ناتوانی برخی کارگزاران در پوشش هزینه‌های پرسنلی

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: درگذشته سازمان بورس مصوبه‌ای مبنی بر لزوم افزایش سرمایه برای اخذ مجوزها به کارگزاران را داشته که بر همین اساس، سرمایه بسیاری از شرکت های کارگزاری با مصوبه قبلی برای افزایش سرمایه مطابقت نداشت.
کد خبر : ۱۷۶۸۹۶
روح الله میرصانعی در گفت و گو با بورس نیوز گفت:  با توجه به شرایط فعلی اقتصاد، کارگزاران درآمد بالایی را برای تامین افزایش سرمایه در اختیار ندارند و عملی شدن این موضع مستلزم در اختیار قرار دادن مهلتی به این کارگزاری ها است.

میرصانعی با بیان این مطلب که سازمان در دو نوبت تاکنون به شرکت های کارگزاری برای افزایش سرمایه مهلت داده شده، گفت: وضعیت شرکت های کارگزاری در شرایط فعلی اصلا مناسب نیست و برخی از این شرکت ها حتی در پوشش هزینه های جاری خود نیز با مشکل مواجه هستند، بنابراین این شرایط همراهی سازمان را می طلبد و امیدواریم که سازمان بورس همراهی بیشتری با شرکت های کارگزاری داشته باشد تا این شرکت های کارگزاری بتوانند خواسته های سازمان در خصوص افزایش سرمایه را مرور محقق کنند.

دبیرکل کانون کارگزاران با بیان این مطالب که فروش و جابجایی املاک شرکت های کارگزاری به یکدیگربه منظور ایجاد سود کاغذی کاملا کذب است، گفت: چنین اقدامی در شرکت های کارگزاری اصلا صحت ندارد و چرا اصلا باید به شرکت های کارگزاری املاک را به یکدیگر بفروشند؟

میر صانعی با بیان اینکه اگر شرکتی ملکی را بفروشد، مجددا باید آن را خریداری کند و تاکنون چنین چیزی مشاهده نشده خاطرنشان کرد: جابجایی املاک ، مستلزم تغییر آدرس کارگزاری ها است و هیچ کارگزاری چنین ریسکی نمی کند که مشتریان خود را با تغییر آدرس از دست بدهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دبیرکل کارگزاران بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد؛

تاثیر کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام/ گام مثبت دولت درجهت بهبود بازار سرمایه

دبیرکل کارگزاران بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد؛

تاثیر کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام/ گام مثبت دولت درجهت بهبود بازار سرمایه

ارسال نظر