بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گوید: تعدادی از شرکت‌ها با وجود پذیرش نتوانستند شرایط خود را برای عرضه اولیه در بورس آماده کنند، این شرکت‌ها بعضا در مرحله درج یا ثبت نظر سازمان بورس مانده‌اند. او همچنین معتقد است از زمان اجرایی شدن دستورالعمل بازگشایی و توقف نمادها، شرکت‌ها بهبود قابل توجهی در مورد افشای اطلاعات داشته‌اند.
کد خبر : ۱۷۷۴۱۲
به گزارش بورس نیوز، سعید فلاح پور، در پاسخ به اینکه عدم عرضه‌های اولیه به دلیل خواست سهامدار عمده است یا وضعیت بازار و مدارک مورد نیاز شرکت‌ها، اظهار کرد: شرکت‌ها بعد از پذیرش، درج می شوند و بعد از ثبت نظر سازمان، عرضه اولیه می شوند در حال حاضر شرکت هایی هستند که پذیرش شده‌اند، ولی در مرحله درج یا ثبت نظر سازمان بورس مانده‌اند و باید شرایط را برای درج و دیگر مراحل عرضه اولیه تکمیل کنند.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر شرکت‌هایی وجود دارند که اگر بخواهند عرضه شوند مشکلی برایشان وجود ندارد. شرکت‌هایی که پذیرش شده‌اند تا ۶ ماه فرصت دارند که اصلاحات لازم را انجام داده و عرضه اولیه شوند.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس درباره اینکه چند شرکت در ماه در جلسات پذیرش مورد بررسی قرار می گیرند، گفت: برای پذیرش های جدید کارها مرتب در حال انجام است و حداقل ماهی دوبار جلسه برای پذیرش شرکت‌ها داریم البته نتیجه آن جلسات امکان دارد منفی یا پذیرشِ مشروط باشد.

وی در پاسخ به اینکه منابع جذب شده توسط صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه در حال حاضر در کجا سرمایه گذاری شده است، اظهار کرد: این منابع تا زمانی که تخصیص پیدا کند می تواند در بانک یا در اوراق سرمایه گذاری شود.

فلاح پور در پاسخ به اینکه روند گزارش‌دهی شرکت‌ها از ابتدای اجرایی شدن دستورالعمل بازگشایی و توقف نمادها چقدر تغییر داشته، گفت: بهبود قابل توجهی در مورد افشای اطلاعات داشته‌ایم نمودار عدم افشای اطلاعات یک روند نزولی دارد. این آمار از روی گزارش دهی اطلاعات شرکت ها بر روی کدال به دست آمده است.

وی افزود: در این مدت عدم یا تاخیر در ارایه گزارش به شدت کاهش یافته است. البته نمادهای در حال تعلیق به این معنی نیست که این ها قرار باشد از بورس لغو پذیرش شوند ممکن است شرکتی صورت های مالی اش را نداده باشد. این تعلیق بیشتر جنبه هشدار دارد.

به گزارش ایسنا، شرکت بورس در برنامه هایش اعلام کرده که برای سال ۱۳۹۷ قرار است ۱۲ شرکت را عرضه اولیه کند. تاکنون که حدود سه ماه از سال می گذرد فقط یک شرکت در بورس تهران عرضه اولیه شده است. با توجه به این روند امکان دارد شرکت بورس امسال هم به برنامه خود برای عرضه شرکت‌های جدید در بورس نرسد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر