بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس در شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته و سرمایه‌گذاران می‌توانند سهم‌های مناسب با قیمت‌های عالی را از بازار بیابند تا بستر سرمایه‌گذاری خود را بسازند.
کد خبر : ۱۷۷۴۴۹
نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین‌پویا در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌ نیوز درخصوص ورود نقدینگی جدید به بازارسرمایه تاکید کرد: سرمایه‌گذاران جذب بازارهای زودبازده و سودده می‌شوند و امروز شاهد ورود سرمایه و نقدینگی به بازار سکه و ارز هستیم امانباید فراموش کرد که بازار سکه دارای حباب فراوانی بوده و سرمایه‌گذاری در آن باعث ایجاد ارزش‌افزوده نخواهد شد بنابراین باید با تزریق سرمایه به محیط‌های واقعی سرمایه‌گذاری باعث خالی شدن حباب در دیگر بازارها باشیم.

وی ادامه داد: ورود سرمایه جدید به اقتصاد نیازمند شفاف‌سازی بوده و بورس کشور بسترمناسبی برای سرمایه‌گذاری در محیط کسب‌وکار شفاف است.

جزایری افزود: : اما دولت نیز باید در راستای تزریق شفافیت به اقتصاد گام‌های اساسی را برداشته تا فضای ملتهب سرمایه‌گذاری در کشور بهبود پیدا کند.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه باید شرکت‌های ارزنده و سودده وارد این بازار شوند، تاکید کرد: متاسفانه اوراق بدهی تمامی منابع بازارسرمایه را بیرون کشیده که شرکت‌های بورسی را متضرر کرده است ؛ بسیاری از شرکت‌های بورسی اگر سرمایه خود را به دلار و سکه تبدیل کنند، سود بیشتری را می‌برند که اصلا ورود به این فضا در شرایط فعلی توصیه نمی‌شود.

جزایری افزود: باید برای ورود و سرمایه‌گذاری در بورس کشور شفاف‌سازی و فرهنگ‌سازی در دستور کار قرار بگیرد زیرا تمایل مردم برای حفظ ارزش نقدینگی تنها به سمت سکه جذب شده و چندان تمایلی برای سهام های خوب وجود ندارد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: امروز بورس کشور در شرایط مناسبی قرار دارد و با کمی آشنایی سرمایه‌گذاران، می‌توانند سهم‌های مناسب با قیمت‌های عالی را از بازار بیابند تا بستر سرمایه‌گذاری خود را بسازند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر