بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
قیمت طلا پس از کاهش در دو روز گذشته، روز چهارشنبه که بازار منتظر نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا بود، تغییر چندانی نداشت اما در معرض کاهش بیشتر قیمت پس از اعلام تصمیم سیاستگذاران آمریکایی قرار دارد.
کد خبر : ۱۷۷۴۵۴
به گزارش بورس نیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۹۵.۳۰ دلار ایستاد.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۰.۴ درصد کاهش، به ۱۲۹۸.۹۰ دلار رسید.

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC در سنگاپور، افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا تقریبا قطعی به نظر می‌رسد و روشن است که نرخ‌های بهره احتمالا ۲۵ واحد افزایش خواهد یافت اما ناظران بازار بدنبال آن هستند که لحن سیاستگذاران آمریکایی را در خصوص سیاست پولی آتی ارزیابی کنند. سرمایه گذاران منتظرند ببینند آیا چهارمین دور افزایش نرخ‌های بهره تا پایان سال در پیش خواهد بود.

بیانیه بانک مرکزی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه پس از پایان نشست کمیته بازار آزاد فدرال کنتشر خواهد شد.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر از یک طرف، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و از طرف دیگر به تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد لطمه می‌زند.

تورم مصرفی آمریکا در ماه مه رشد ملایمی داشت و نشان داد بانک مرکزی این کشور می تواند به افزایش تدریجی نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری ادامه دهد.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone درباره روند بازار طلا گفت: ممکن است قیمت طلا تا زمان اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا کاهش بیشتری پیدا کند زیرا ارزش دلار صعود بیشتری خواهد کرد.

دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه در برابر ین ژاپن ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۱۰.۶۶ ین رسید که بالاترین حد از ۲۳ مه بود.

نشست سیاست‌گذاری بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن نیز هفته جاری برگزار خواهد شد که اهمیت آنها کمتر از نشست بانک مرکزی آمریکا نیست. بانک مرکزی اروپا در نشست پنج شنبه خود ممکن است تصمیم برای آغاز تعدیل برنامه محرک مالی را اعلام کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۶.۷۸ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و ۱۰۱۹.۴۰ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۸۹۳.۲۴ دلار رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر