بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
شاخص کل که تنها در دقیقه نخست آغاز معاملات رکورد تاریخی 100 هزار واحدی را ثبت کرد، با رشد 3306واحدی در پایان معاملات درارتفاع 102هزارواحدی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۷۵۵۲
به گزارش بورس نیوز، گرچه پس از رکود نسبی حاکم بر بازار سرمایه، این صعود موجب خوشحالی اهالی بازار سرمایه بوده ولی به موازات آن سبزپوشی همه تابلوها و نمادهای بعضا حاشیه دار منجر به آن شده که برخی تحلیلگران نسبت به شرایط بوجود آمده هشدار دهند.

بر این اساس، درهیاهوی رسانه ای ناشی از این خبر، شاهد معاملات کد به کد در برخی نمادها هستیم.

براین اساس برخی کارشناسان نسبت به تحرکات در گروه های خودوریی هشدار داده و این سوال جدی را مطرح می کنند که در شرایط تحریم صنعت خودرویی، حجم صف خرید در برخی نمادهای این گروه هیچ دلیل منطقی ندارد و به نظر می رسد به موازات برخی افراد درحال سوء استفاده و خروج از این نمادها هستند در حالی که برخی دیگر بی توجه به صورت های مالی و اطلاعات این شرکت ها در صف خرید این نمادها هستند.

طی ماه های اخیرسرازیر شدن نقدینگی به بازارهای طلا و دلار و اشباع آنها که مشکلات فراوانی برای کشور ایجاد کرده بود ، اکنون به نظر می رسد با حمایت دولت و پس از سخنان نوبخت نقدینگی به بازار سرمایه منتقل شده است.

بر این اساس شاخص کل با رشد 3306واحدی در ارتفاع 102هزار و 452 واحدی قرار گرفت.
شاخص کل هم وزن هم راستا با شاخص کل با افزایش 397واحدی رقم 18 هزار و 287 واحدی را ثبت کرد، شاخص قیمت وزنی -ارزشی با  1018واحد صعود، رقم  31و 563 واحدی و شاخص قیمت هم وزن با289واحد رشد، درارتفاع 13هزار و308 واحدی قرار گرفت.

شاخص آزاد شناور با افزایش 3506 واحدی رقم 112 هزار و 983 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص بازار اول با رشد 2501 واحدی در ارتفاع 74 هزار و 107 واحدی و شاخص بازار دوم با صعود 6227 واحدی در کانال 211 هزار و 44 واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از 549 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 821 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 100 هزار و 381 نوبت معاملاتی بود.
نماد معاملاتی شرکت های فولاد مباركه اصفهان (فولاد)، صنايع پتروشيمي خليج فارس (فارس)، مخابرات ايران (اخابر)، معدني وصنعتي گل گهر(كگل)، س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين (تاپيكو)، پتروشيمي جم (جم) وفولاد خوزستان (فخوز) بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص کل داشتند و درمقابل نماد معاملاتی بانك‌ كارآفرين‌ (وكار)و سيمان‌مازندران‌ (سمازن)بیشترین تاثیر منفی را برشاخص کل داشتند.

در شرایطی که اکثر تابلوهای بورس تهران یکدست سبز پوش هستند، گروه  فلزات اساسی شیمیایی ها و فرآورده های نفتی ها در راس شاخص های صنعت قرار دارند.

در معاملات امروز،نماد معاملاتي شركت های آبسال‌(لابسا)، ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌‌(فملی)وصنايع‌ كاشی و سراميك‌ سينا(كساوه)، آلومينيوم‌ايران‌(فايرا)،مارگارين‌(غمار گ) ، پگاه‌آذربايجان‌غربی‌(غشاذر)،ليزينگ ‌خودرو غدير(ولغدر)ودوده‌ صنعتي‌ پارس‌(شدوص) و حق تقدم شركت سرمايه گذاري پرديس(پرديسح)بازگشایی شدند.

نماد معاملاتي شركت های مخابرات ايران(اخابر)پس از برگزاری مجامع عمومی عادی ساليانه مبنی بر تقسيم سود نقدی –عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضا هيئت مديره، ليزينگ ايران(وليز)پس از برگزاري مجمع عمومی عادی ساليانه بدون تقسيم سود نقدی و پتروشيمی شيراز(شيراز)با توجه به افشای اطلاعات با اهميت گروه الف بازگشایی شدند.

در مقابل، نماد معاملاتی شرکت های سرامیک های صنعتی اردکان(کسرا1)، داروسازی فارابی‌(دفارا1) با توجه به افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف، نماد معاملاتی شركت های توليدمحورخودرو(خمحور1)، مديريت صنعت شوينده ت.ص.بهشهر(شوينده1)، فراورده‌ های نسوزايران‌(كفرا1) با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدی قيمت سهام، متوقف شدند.

همچنین در پايان معاملات امروز، نماد معاملاتی شركت های فراورده های تزريقی و دارويی ايران(دفرا)، لابراتوارهای رازك(درازك)، سرمايه گذاری و توسعه صنايع سيمان(سيدكو)، گروه صنعتی قطعات اتومبيل ايران(ختوقا)، سرمايه گذاری توكا فولاد(وتوكا) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی ساليانه به منظور تصويب صورت های مالي متوقف شدند.

روند صعودی شاخص کل از روزچهارشنبه شکل جدیدی به خود گرفته است به طوریکه بررسی های بورس نیوز از افزایش 3 برابری ارزش معاملات خرد به عنوان یکی از پارمترهای جدی در اقبال سهامداران به بورس حکایت دارد.

برخی تحلیگران بر این باورند که جریان نقدینگی به طرف  بورس سرازیر شده در حالی که برخی تحلیلگران نیز این وضعیت را ناشی از تغییر ماهیت نقدینگی موجود در بورس و تغییر ذائقه سهامداران و خروج آنها از اوراق مشارکت و اقبال به سهام شرکت ها می دانند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در صورت های مالی سه ماهه منتهی به خرداد سال جاری اتفاق افتاد؛

سود خالص ۱۶۶میلیارد ریالی «سیدکو»

در دوره 12 ماهه سال گذشته اتفاق افتاد؛

کسب سود خالص بیش از 204 میلیارد ریالی «کسرا»

ارسال نظر