بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
رییس هیئت مدیره کارگزاری سرمایه گذاری ملی در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد؛

سودسازی خودروسازان به شرط ادامه روند تولید/ تداوم سوددهی شرکت‌های بورسی

رییس هیئت مدیره کارگزاری سرمایه گذاری ملی، درخصوص نرخ سوددهی شرکت های خودروسازی در بازار سرمایه گفت: درصورتیکه روند تولید خودروسازان دچار مشکل نشود سوددهی این شرکت ها تداوم خواهند داشت.
کد خبر : ۱۷۷۸۱۷
مهدی مقدسی، در گفت و گو با بورس نیوز، درباره سوددهی شرکت های خودروسازی گفت: به‌طور طبیعی با توجه به آنکه بخشی از محصولات این شرکت‌ها با مواد اولیه وارداتی تولید می‌شود چنانچه خودروسازان در تامین ارز خود دچار مشکل نشوند و تولید آنها روند طبیعی داشته باشد به همان نسبت شرکت های بورسی وابسته به آنها نیز از سود بالایی برخوردار خواهند شد.

وی به روند کنونی سود سهام شرکت های بورسی نیز اشاره کرد و افزود: شرکت هایی مانند شرکت های فولادی و پتروشیمی که به خاطر صادراتی بودن محصولاتشان خریدار خارجی دارند و محصولات خود را به بازارهای بین المللی می فروشند در شرایط فعلی بازار فروش شان بیشتر خواهد بود.

مقدسی درپایان به سود سهام شرکت ها با تکنولوژی بومی اشاره و تصریح کرد: در بازار کنونی این شرکت ها نیز از سود خوبی برخوردار خواهند شد چراکه با بالا رفتن سود سهام شرکت های وابسته به آنها قیمت این محصولات نیز بالا می رود و این موضوع هم به نفع خریدار و هم به نفع سهامداران بازار سرمایه است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر