بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
صعود چشم‌گیر نرخ طلا و ارز طی چند وقت اخیر در کشور و متوقف شدن عرضه سکه ازطرف دولت، شائبه رو به اتمام بودن ذخایر ارزی و طلای دولت را به وجود آورده و به التهابات این بازار دامن زده است.
کد خبر : ۱۷۷۸۲۴
غلامحسن آرمات، مدیرعامل شرکت کارگزاری آپادانا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص گفت: این شائبه از اساس بی‌معناست چراکه 7 میلیون سکه ارائه شده در بازار، شاید تنها 20 تا 30 درصد ذخایر طلای کشور باشد.

وی در ادامه افزود: دولت به این نتیجه رسیده که دیگر عرضه مستقیم نتیجه بخش نیست و باید برای جذب نقدینگی، الگوی رفتاری خود را عوض کرده و به سمت ارائه گواهی سپرده، آپشن‌های مختلف و فروش سررسیدی سکه برود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهارکرد: دولت باید جریان نقدینگی را به سمت بازار سرمایه سوق دهد نه اینکه با عرضه مستقیم سکه، این نقدینگی را به سمت گاوصندوق‌های منازل هدایت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از التهابات ارزی و سکه کشور، نزدیک شدن بانک مرکزی به بازارسرمایه و همکاری متقابل بین آنها باشد با ورود کارشناسان دولت به بازار سرمایه و اقدام به فروش گواهی سپرده، ارز و سکه کنند و از سوی دیگر بازارسرمایه نیز برای چنین اقداماتی مزایایی در نظر بگیرد، دولت در کنار بازارسرمایه می‌تواند از مشکلات بازارهای فرعی گذر کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر