بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
ظاهرا پس از گزارشات ناامید کننده و اعلام زیان های چند هزار میلیاردی بانک دی در هفته های اخیر، حال نوبت به تعدیلات منفی سودآوری زیر مجموعه های این بانک رسیده است.
کد خبر : ۱۷۷۸۴۸
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، تولید نیروی برق دماوند که مالکیت 96 درصدی این شرکت متعلق به بانک دی می باشد، در گزارش حسابرسی شده سال مالی 1396 خود با اعلام تعدیل منفی 14 درصدی سود خود، بازهم سهامداران خود را نا امید نمود.


در حالی که این شرکت موفق به تحقق سود خالصی 3209 میلیارد ریالی در سال 1395 گردیده بود در سال مالی 1396، تنها 2770 میلیارد ریال سود خالص را به ثبت رساند که بخش عمده ای از این کاهش سودآوری، مربوط به کاهش حاشیه سود ناخالص به واسطه افزایش بهای تمام شده بود.

در حالی که درآمدهای شرکت در سال مالی 1396 در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از تغییرات محسوسی برخوردار نبود، افزایش بیش از 430 میلیارد ریالی بهای تمام شده منجر به کاهش 480 میلیارد ریالی سود خالص این شرکت گردید.



از نکات قابل توجه در خصوص سهام شرکت می توان به نسبت بالای " پی بر ای " و ارزش بیش از 2700 میلیارد تومانی شرکت اشاره کرد، در حالی که بخش عمده ای از دارایی های شرکت از محل بدهی های سنگین به سهامدار عمده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر