بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
مدیرعامل بورس کالا تاکید کرد:

حذف خریداران غیرواقعی مس کاتد

مدیرعامل بورس کالا،گفت: با افرادی که کالایی را از بورس دریافت کنند اما وارد چرخه تولید نکنند برخورد می کنیم همچنین کدها و تقاضاهای غیرواقعی نیز با همکاری وزارت صنعت و سازمان حمایت حذف می شوند.
کد خبر : ۱۷۸۷۵۵
به گزارش بورس نیوز، چندی پیش مدیرعامل بورس کالا اعلام کرد برای تعیین محدودیت تقاضا و پالایش مشتریان مس کاتد، متوسط میزان خرید ماهانه هر خریدار طی دو سال گذشته یعنی سال های ۹۵ و ۹۶ محاسبه شده و براساس حجم مس خریداری شده ضربدر ۱۵۰ درصد حجم تقاضای جدید در سیستم های معاملاتی لحاظ می شود تا از این طریق تقاضاهای غیر واقعی نیز حذف شوند.

 امروز حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالا،گفت: خریداران مس کاتد موظف به عرضه مفتول تولیدی خود در بورس کالا هستند و در غیر این صورت از خریدهای بعدی آنها در بورس جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سلطانی نژاد با اشاره به اقدامات به عمل آمده درباره پالایش خریداران مس در بورس کالا خاطرنشان کرد: بعد از اعلام ارزرسمی، قیمت های پایه در بورس کالا بر مبنای این نرخ ارزش گذاری شده و رقابت ها نیز بر همان مبنا روی قیمت ها انجام می شود.

وی ادامه داد: این اتفاق موجب شد قیمت هایی که در بورس کالا کشف می شود، بعضاً از قیمت های خارج بورس کمتر باشد که به موجب آن تقاضا برای محصولاتی که در بورس عرضه می شوند نیز افزایش یافت.

سلطانی نژاد ادامه داد: برای حذف تقاضای کاذب از بازار، با اقداماتی که با هماهنگی وزارت صمت، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از تولیدکننده و همچنین انجمن مربوط برای پالایش متقاضیان مس انجام شده این قبیل فعالیت های سوداگری و نیز اقدام جهت انبارکردن و احتکار مواد اولیه موردنیازتولیدکننده های واقعی به حداقل می رسد.

مدیرعامل بورس کالا، افزود: در همین راستا بنا داریم از مصرف کالای عرضه شده بورس کالا در صنایع پایین دست مطمئن شویم و قطعا با افرادی کالا را از بورس بگیرند و وارد چرخه تولید نکنند نیز برخورد می کنیم.

وی ادامه داد: کدها و تقاضاهای غیرواقعی را نیز با همکاری وزارت صنعت و سازمان حمایت حذف خواهیم کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر