بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
جمع ارزش خالص دارایی‌های این صندوق تا پایان تاریخ 26 مرداد ماه سال جاری، 190 میلیارد و 643 میلیون ریال بوده که این مبلغ شامل 60 میلیارد ریال سود خالص صندوق در دوره ذکر شده است.
کد خبر : ۱۷۹۴۹۴
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز،جمع ارزش خالص دارایی های این صندوق تا پایان تاریخ 26 مرداد ماه سال جاری، 190 میلیارد و 643 میلیون ریال بوده است که این مبلغ شامل 60 میلیارد ریال سود خالص صندوق در دوره ذکر شده است. تعداد واحدهای سرمایه گذاری صندوق با بیش از 2.200 واحد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 15 هزار و 45 واحد سرمایه گذاری رسیده است.

با توجه به ماهیت صندوق، بخش عمده دارایی های آن (بیش از 95درصد) به سرمایه گذاری در سهام و حق تقدم شرکت های پذیرفته شده در بورس تخصیص یافته است.

بر اساس صورت وضعیت پرتفوی ارائه شده بر اساس صنایع مورد سرمایه گذاری، صنایع شیمیایی، فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و گروه کانی های فلزی به ترتیب با 32، 20، 13 و 11 درصد، بیشترین سهم را در ترکیب دارایی های این صندوق به خود اختصاص داده اند که نشان دهنده سرمایه گذاری این صندوق در صنایع پرپتانسیل از لحاظ کسب درآمدهای ارزی و متناسب بودن نرخ های فروش محصولات این صنایع با نوسانات ارزی را دارد و به نظر می رسد که در صورت حفظ ترکیب فعلی پرتفوی، با توجه به احتمال تغییر نرخ های فروش محصولات صنایع ذکر شده بر اساس نرخ های بازار ثانویه، این صندوق قابلیت افزایش ارزش واحدهای سرمایه گذاری خود را به طور محسوسی داشته باشد.

سود کسب شده صندوق در دوره نه ماهه ، بیش از 60 میلیارد ریال بوده است که شامل 17 میلیارد ریال سود فروش سهام، 33 میلیارد ریال سود تحقق نیافته نگهداری سهام و 12 میلیارد ریال سود سهام شرکت های سرمایه گذاری شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر