بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
بر اساس نظرسنجی انجام‌شده، میزان امید به بازار سرمایه همچنان بیش از سایر بازارها هست.
کد خبر : ۱۷۹۸۶۱
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، مطابق یافته‌های این نظرسنجی، 67 درصد شرکت‌کنندگان اعتقاد دارند که بازار سرمایه بهترین گزینه برای سرمایه‏گذاری و حفظ ارزش پول تا پایان سال 97 است. 14 درصد از شرکت‌کنندگان بازار سکه و طلا، 8 درصد بازار ارز، 5 درصد بازار مسکن، 3 درصد سپرده بانکی در صورت افزایش سود، 2 درصد بازار خودرو و 2 درصد سایر بازارها را به‌عنوان گزینه اول برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردند.



این نظرسنجی که 4500 نفر در آن شرکت کردند، در تاریخ 11 شهریورماه انجام گرفت؛ یعنی زمانی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از رشد تا رقم 140 هزار واحد، به محدوده 133 هزار واحد برگشته بود. به عبارتی، در دوره کوتاه تنزل شاخص بورس، اغلب شرکت‏کنندگان همچنان به رشد بازار سرمایه امید داشتند.

دقیقا پس از 11 شهریورماه، رشد شدید شاخص کل بورس بار دیگر آغاز شد و با افزایش حدود 16 درصدی، به‌سرعت قله 155 هزار واحد را فتح کرد که نشان می‎‏دهد خوش‌بینی 67 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی درست بوده و احتمال این‌که مطالعه و تحلیل پشت این انتخاب بوده را افزایش می‏دهد.




در طرف مقابل، بازار سکه و طلا که سهم 14 درصدی از نظرسنجی را به خود اختصاص دادند، در مدت یادشده، در مسیر صعودی اما همراه با نوسان قرار داشتند. درمجموع، از تاریخ 11 تا 20 شهریورماه، شاخص طلای 18 عیار بیش از 12 درصد و شاخص سکه بهار آزادی تنها 6 درصد رشد را به خود دیدند.


 

بازارهای دیگر همچون مسکن و پول اوضاع مساعدی ندارند و شاهد هستیم که رکود بازار مسکن بیش از پیش تشدید شده و بانک‌ها نیز با مشکلات فراوانی دسته و پنجه نرم می‌کنند.

با این اوصاف، می‌توان نتیجه گرفت تا به امروز، انتخاب 67 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی درست و بر پایه واقعیات بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر