بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید اگر اعتماد مردم به نظام بانکی برگردد، سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها علاوه بر دریافت سود ارزشان با قیمت روز محاسبه خواهد شد.
کد خبر : ۱۷۹۹۹۱

به گزارش بورس نیوز، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به عدم اقبال مردم از سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها اظهار کرد: بدون تعارف باید گفت اعتماد عمومی نسبت به بانک‌ها از بین رفته ، چشم مردم از بانک‌ها ترسیده است و تصور می‌کنند اگر پول کلانی در بانک داشته باشند اصرار آن همه جا گفته می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بعد از آنکه افراد تعداد زیادی سکه خریدند و همه جا گفته شد ضربه سنگینی به اعتماد عمومی به بانک‌ها زده شد و اگر اکنون اعتماد عمومی را جلب کنند می‌توانند سپرده ارزی را رونق دهند.

نماینده مردم آمل در خانه ملت بیان کرد: سکه را بدون سقف خرید به فروش گذاشتند و هر کس هر اندازه که می‌توانست خرید اما بعد از مدتی خریداران سکه را مخلان نظام اقتصادی دانستند و این مطلب تاثیر منفی در بازار داشت.

وی تاکید کرد: برخورد با 50 نفری که 380 هزار سکه خریداری کردند درست است چرا که احتمالا آنها قصد خدمت نداشتند و شاید با نیت ضربه زدن دنبال خرید سکه بودند اما این نوع برخورد اعتماد را از بین برده است.

طرح مجلس برای سپرده ارزی

یوسفیان ملا در ادامه خطاب به رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: برای آنکه سپرده های ارزی با اقبال جامعه برخوردار شوند باید اعتماد عمومی افزایش پیدا کند و برای این کار مجلس به دنیال ارائه طرحی در زمینه سپرده‌گذاری ارزی است.

این نماینده با اشاره به طرح مجلس توضیح داد: اگر این طرح به تصویب نمایندگان برسد و از سوی شورای نگهبان تایید شود، به طور قانونی بانک مرکزی باید سپرده‌های ارزی را تضمین کند و این تضمین که از پشتوانه قانونی برخوردار است اعتماد عمومی را جلب می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: این طرح متفاوت از اصلاح نظام بانک مرکزی است، یک ماده واحده دارد و انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر در مجلس و کمیسیون تخصصی مطرح شود تا تاثیر مثبتی بر بازار ارز داشته باشد.

یوسفیان ملا در این باره که جذابیت بازار آزاد از سپرده‌گذاری در بانک‌ها بیشتر است، گفت: بازار آزاد به دلار سود نمی‌دهد، درسپرده‌گذاری جدید قرار است اسکناس همان ارز سپرده شده به سپرده‌گذار برگردانده شود بنابراین با همان قیمت ارز در بازار سپرده‌گذاری سرمایه خود را خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر به سپرده‌های ارز از یک تا 4 درصد سود تعلق می‌گیرد با این حساب سپرده‌گذاری ارزی دو سر سود است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر