بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
در آخرین یکشنبه مهر ماه رقم می‌خورد؛

واگذاری بلوک 21.95 درصدی «قپیرا»

بلوک سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر روز یکشنبه 29 دی ماه 97 روانه بازار دوم بورس تهران می‌شود.
کد خبر : ۱۸۰۴۵۰
به گزارش بورس نیوز، در آخرین یکشنبه مهر ماه امسال تعداد 43 میلیون و 901 هزار و 819 سهم معادل با 21.95 درصد از کل سهام شرکت فراورده‌های غذای و قند پیرانشهر به قیمت پایه 11 هزارو 743 ریال روانه میز فروش بازار دوم بورس تهران می‌شود.

این تعداد سهام از سوی شرکت توسعه کشت و صنعت ملی وابسته به سرمایه‌گذاری گروه بانک ملی ایران و با شرایط یکجا و نقد و یا نقد و شرایطی به مبلغ پایه کل 515 میلیارد و 539 میلیون و 60 هزار و 517 ریال از طریق کارگزاری بانک ملی ایران عرضه خواهد شد.

کارگزار خریدار باید 10 درصد مبلغ کل پایه را به عنوان سپرده شرکت در مزایده بورس به صورت نقد و یا ضمانت نامه بانکی از خریدار دریافت و به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا ارائه نماید.

در صورت انجام معامله به صورت شرایط نقد و اقساط باید معادل با 265 میلیارد و 539 میلیون و 60 هزارو  517 ریال به صورت نقدی طی 14 روز کاری پس از انجام معامله و مابقی طی یک فقره چک و حداکثر طی 12 ماه تسویه شود.

سررسید بخش اقساط معامله 12 ماه پس از قطعیت معامله خواهد بود.

قطعیت معامله ظرف مدت 14 روز کاری پس از انجام معامله و منوط به پرداخت حصه نقدی از سوی خریدار و ارائه سند تسویه خارج از پایاپای است و در صورت خرید شرایطی تا زمان تسویه کامل ثمن معامله ، سهام به نفع فروشنده توثیق و هزینه توثیق بر عهده خریدار خواهد بود.

مجموعه وابسته به بانک ملی ایران در حالی این سهام مدیریتی را واگذار می‌کند که قیمت بازاری هر سهم "قپیرا" نسبت به قیمت پایه اعلام شده با اختلاف حدود 128 تومانی به ازای هر سهم مواجه است.

بر اساس گزارش فارس، سرمایه شرکت فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر معادل با 20 میلیارد تومان است و اغلب سهامداران عمده این شرکت را در کنار قند ارومیه، شرکت شهد، شرکت طالب و همچنین سرمایه گذاری ملی ایران را اشخاص حقیقی تشکیل می‌دهند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر