بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
بهای تمام شده ساخت‌و‌ساز نسبت به دو سال قبل حدود ۸۰ درصد افزایش داشته و با توجه به روند افزایشی بهای تمام شده ساختمان، قیمت مسکن هنوز متناسب با بهای تمام شده با رشد همراه نبوده و کماکان پتانسیل رشد خواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۰۵۹۲
به گزارش بورس‌نیوز، سهم ساختمانی‌ها چند روزی است که یکدست سبزپوش شده و از میان سهم‌های ساختمانی، سهم شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود از ابتدای سال ۹۷ تاکنون رشد قیمت بیش از ۷۰ درصدی داشته است. 

این در حالی است که «ثرود» در ۹ ماهه منتهی به پایان خردادماه، به ازای هر سهم زیان ۷۴ ریالی محقق کرده بود و با توجه به گزارش‌های عملکرد ماهانه، به نظر می‌رسد این شرکت در پوشش سود پیش‌بینی‌شده موفق نبوده است.

مجید حسین‌زاده مدیر مالی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص علل اقبال سهم ساختمانی‌ها بیان کرد: قیمت املاک مسکونی در سال جاری خصوصاً در یک ماه اخیر رشد چشمگیری داشته و جذابیت سهم ساختمانی‌ها و رشد قیمت سهام ناشی از همین موضوع بوده است.

وی افزود: هرگاه موج تورمی شکل می‌گیرد، در مرحله نخست شاهد افزایش نرخ مصالح ساختمانی و پس‌ازآن افزایش قیمت مسکن خواهیم بود البته به‌رغم افزایش قیمت املاک، در حجم معاملات رونقی رخ نداده و «ثرود» هم در سال مالی منتهی به پایان شهریورماه 97، نتوانست آنچه در بودجه پیش‌بینی‌شده بود محقق سازد و برای سال مالی ۹۷ زیان شناسایی خواهیم کرد.

وی ضمن تأکید بر رشد NAV شرکت‌های ساختمانی به علت افزایش قیمت مسکن، تصریح کرد: با در نظر گرفتن ارزش NAV شرکت‌های ساختمانی، رشد قیمت سهم ساختمانی‌ها منطقی بوده و به نظر می‌رسد سهم ساختمانی‌ها هنوز جای رشد دارند.

مدیر مالی «ثرود» در مورد وضعیت بهای تمام‌شده ساختمان گفت: بهای تمام‌شده ساخت‌وساز نسبت به دو سال قبل حدود ۸۰ درصد افزایش داشته که با توجه به روند افزایشی بهای تمام‌شده ساختمان، قیمت مسکن هنوز متناسب با بهای تمام‌شده رشد نکرده و کماکان پتانسیل رشد خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ناظر بازار اعلام کرد:

توقف نماد معاملاتی «ثاخت 1»

داربستی بر صورت‌های مالی این شرکت سرمایه‌گذاری مسکن؛

افت فروش منجر به زیان‌دهی در 6 ماهه نخست شد

به ازای هر سهم صورت گرفت؛

سود ۵۷ ریالی «ثمسکن»

ارسال نظر