بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به قطع امید سهامداران به مسئولان بازار و دست به دامن شدن سرمایه گذاران به فضای مجازی و رییس جمهور.
کد خبر : ۱۸۱۳۲۸
به گزارش بورس‌نیوز، روزهای قرمز بورس در فضای مجازی غوغا کرده و این بار فعالان بازار با #بورس و #بازار سرمایه می‌خواهند در اندیشه‌های رئیس‌جمهور ردی به نمایش بگذارند تا شاید توجهات شخص نخست اجرایی کشور به‌جای تغییر و تحولات در کابینه به سمت بازار سرمایه نیز سوق داده شود بلکه شاید ابرهای تیره بر سر حافظ‌نشینان دور شود.

بازار به مرز سقوط 6 هزار واحدی رسید

درحالی‌که نخستین روز هفته، شاخص کل بازار سرمایه امروز به رقم سرخ 5982واحدی آشنا شد، تعداد نمادهای صف فروش به 351 عدد رسید و بازار به‌صورت گلوله برفی در حال فرود است.

به نظر می‌رسد که اکثر سهم‌ها موج یک را زد و درحال‌حاضر در انتهای موج دوم به سر می‌برند و موج سه نیز باهدف دو الی سه برابری قیمت‌های فعلی درراه ساحل قرارگرفته است.

مردم آمدند، در زدند مسئولان نبودند

قصه دعوت و نبودن صاحب‌خانه، رسم زیبایی نیست و باعث فراری دادن مهمان می‌شود، سرمایه نیز حکم مهمان در اقتصاد کشور را دارد؛ درحالی‌که اواخر فصل بهار با پیغام‌های عاشقانه اقتصادیون باب‌همایون و دعوت‌نامه‌های رنگارنگ به سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار بودند، اما مردم و سرمایه در چهارراه بازارهای فرعی بورسی را انتخاب کردند که گویا مسئولان آن پشت صندلی‌های آن مخفی‌شده و پاسخگویی را بر گردن یکدیگر می‌گذارند؛ مسئولان عزیزی که به‌جای جذب و حفظ سرمایه به فکر صندلی جدیدی هستید، اعتماد مردم توشه صندلی به صندلی شما نیست، اعتماد بربادرفته به بورس، یک‌شبه جمع نشده است.

افرادی که احیاناً به‌تازگی کدهای معاملاتی گرفته بودند نیز حتی اگر کلاه‌خود را در بورس جاگذاشته باشند، دیگر نمی‌خواهند حتی رنگ بازار را ببینند.

گزارش‌های 6ماهه بانکی با سود سپرده عالی به سهامداران


برخی خبرها حاکی از آن بوده که گزارش‌های 6 ماهه‌ برخی بانک‌ها درراه است که لبخند را به سهامدار بازمی‌گرداند و حتی شنیده‌شده که کارگزاری و پولداران "دلالان" دست به ماشه برای شکار این سهم‌ها نشسته‌اند.

راه‌پله سازمان

برخی خبرهای شنیده‌شده حاکی از آن بوده که مدیرانی درصدد جلوگیری از رشد گروه خودرویی‌ها مخصوصاً نارنجی‌پوشان جاده مخصوص دارد، سهامداران به گوش باشند که تا بیش از این ، نسبت به این سهم متضرر نشوند.

وجود ۷۵پرونده تخلفات بورسی در دادسرا و دادگاه

دادستان تهران بابیان اینکه بورس باید در زمان التهاب بازارها نقش مؤثرتری ایفا کند، گفت : ۷۵ پرونده تخلفات بورسی در دادسرا و دادگاه وجود دارد که اگر دادستان احراز کرد که جرمی رخ دهد، می‌تواند ورود کند.

خلاصه بازار

شاخص کل بورس، امروز شنبه 21 مهر 1397 با کاهش 5982 واحدی به سطح 175033 واحد رسید و شاهد کاهش 3.31 درصدی بود. نمادهای «فولاد»، «کگل» و «فملی» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «دعبید»، «سپ» و «های وب» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. ارزش معاملات بالغ بر 7212 میلیارد ریال بود.

تا پنج و نیم عصر بعدی با بورس نیوز همراه باشید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
بورس دستوری شده است یک دفعه بورس را تعطیل کنند بهتر است بعداز یک سال در منفی خیلی پایین باز کنند. با این کار میتواند خیال همه سهامداران را راحت کنند ودیگر هر روز حرص وجوش نمیخورند از این طریق کل سرمایه نقدینگی را هم جمع میشود بهترین راه دزدی از سرمایه سهامداران که با هزار امید و آرزو در بورس سرمایه گذاری کردند که شاید سودی ببرند ویک بار 5سال پیش این کار را کردند نماد همه پالایشگاهها را بستند بعد از 8 ماه درست سه روز مانده به عید سهم 3000هزار تومانی را 700 و350 و600ووو تومان باز کردند چون به تعطیلات خوردکسی هم نتوانست اعتراض کند یکی از سهامداران خرد پالایشگاه لاوان من بودم که کل سرمایه ام را که وام گرفته بودم از دست دادم تازه قسطهای بدهی ام تمام شده است لذا بی خودی نیست در میز گرد صدا وسیما کارشناس بنام اسکندری به دستوری بودن بورس اشاره میکند واز این طرف میپرند وسط حرفش نمیگذارند صحبت کند