بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
عشقی نژاد با بیان اینکه صندوق"فنابا"نخستین صندوق VC بازنشستگی و هفتمین صندوق در فرابورس است،عنوان کرد: با نگاهی به عملکرد صندوق‌های بازنشستگی در غرب می‌توان دریافت این نهادها علاوه بر بازدهی توانسته‌اند مشکلات را نیز برطرف کنند.
کد خبر : ۱۸۱۵۸۹
به گزارش بورس نیوز، جواد عشقی نژاد از موسسان صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی، پیرامون جزییات پذیره نویسی این صندوقق از فردا چهارشنبه گفت:پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی با نماد «فنابا» و شرایط پرداخت 20 درصد از ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری به عنوان هفتمین نوع از این صندوق‌ها از فردا آغاز و تا شنبه پنجم آبان ماه 97 از طریق بازار سوم فرابورس ایران ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل اسبق شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه حوزه فعالیت این صندوق، فناوری مالی با تمرکز بر فناوری بیمه‌ای و خدمات فاوای مورد نیاز صندوق‌های بازنشستگی است،یادآور شد: سرمایه صندوق "فنابا" معادل 10 میلیارد تومان و ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری 100 هزار تومان است که مبلغ پرداختی از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری در دوره پذیره‌نویسی 20 درصد و مبلغ تعهد شده از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری 80 درصد است؛ به این معنا که سرمایه‌گذار 20 درصد مبلغ را به هنگام پذیره‌نویسی و 80 درصد را در آینده و به درخواست مدیر صندوق پرداخت می‌کند.

عشقی نژاد از دوره فعالیت هفت ساله این صندوق سخن گفت و افزود: پذیره‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی در بازار سوم فرابورس انجام می‌شود و کارگزار پذیره‌نویسی آن شرکت کارگزاری صباجهاد است.

وی تصریح کرد: تعداد کل واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق معادل با یکصد هزار واحد است که 51 هزار واحد آن متعلق به موسسان بوده و 49 هزار واحد نیز پذیره‌نویسی می‌شود.

عضو هیات مدیره و ارکان صندوق "فنابا" با یاداور شدن اینکه نحوه تسویه و پایاپای این صندوق پس از دو روز معاملاتی T+2  است، عنوان کرد: حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی یک هزار واحد و حداکثر تعداد واحد قابل خریداری 10 هزار واحد است.

عشقی نژاد با بیان اینکه صندوق "فنابا" نخستین صندوق جسورانه در حوزه بازنشستگی و هفتمین صندوق از این دست در فرابورس است ، عنوان کرد: با نگاهی به عملکرد صندوق‌های سرمایه گذاری فعال در حوزه سالمندی و بازنشستگی در اقتصادهای بزرگی همچون اروپا و آمریکا می‌توان دریافت این صندوق‌ها علاوه بر بازده مناسب توانسته‌اند برخی مشکلات درگیر با حوزه بازنشستگی را نیز برطرف کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر