بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
در معاملات امروز بورس‌های آسیایی نگرانی نسبت به تشدید تنش تجاری بین چین و آمریکا و تاثیر احتمالی آن بر کاهش رشد اقتصادی چین، باعث شد تا بورس‌های آسیایی منفی شوند.
کد خبر : ۱۸۱۶۰۸
به گزارش بورس نیوز، نگرانی سهامداران نسبت به شدت گرفتن اختلاف تجاری بین چین و آمریکا و تاثیر احتمالی آن در پایین آمدن رشد اقتصادی چین باعث شد تا بورس‌های آسیایی امروز قرمزپوش شوند.

شاخص MSCI آسیا اقیانوسیه یک درصد ریخت و بورس شانگهای نیز ۰.۷۵ درصد کاهش یافت. بورس ژاپن ۱.۸ درصد افت کرد که دلیل اصلی آن کاهش ارزش سهام شرکت‌های خودروسازی بود. از طرفی آمریکا اعلام کرده است در تعامل با ژاپن به دنبال جلوگیری از کاهش عمدی ارزش پول ملی است و همین امر بر بورس ژاپن نیز تاثیر گذاشته است.

ازجمله دیگر دلایل افت بورس‌های آسیا نزدیک شدن فصل شناسایی سود، افزایش سود اوراق قرضه آمریکا و تبعات اقتصادی جنگ تجاری چین با آمریکا بوده است.

البته انتظار می‌رفت با انتشار آمار مثبت نسبت به تداوم رشد اقتصادی مناسب در چین، تشکیل صف‌های فروش در روز جمعه به پایان می‌رسیدند اما پرواضح است که سرمایه‌گذاران و سهامداران همچنان نگران هستند.

نوری هیرو هوجیتو، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در موسسه Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities می‌گوید: برخی کارشناسان معتقدند که پس از انتشار آمار رشد صادرات چین، بازار متعادل شده است اما به نظر من کاملاً واضح است این بهبود آمار ناشی از اقدام شرکت‌ها برای خرید کالاهای چینی پیش از اعمال تعرفه در آمریکا بوده است.

این کارشناس اقتصادی معتقد است تاثیر جنگ تجاری بر رشد اقتصادی چین در حال نمایان شدن است به‌گونه‌ای که آمار روز جمعه نشان داد فروش خودرو در چین بیشترین کاهش را طی ۷ سال گذشته تجربه کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر