بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: کل صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی سیستان‌وبلوچستان در این مدت به وزن 780 هزار تن به ارزش 310 میلیون دلار بوده است.
کد خبر : ۱۸۱۹۴۷

به گزارش بورس نیوز، نادر میرشکار اظهار کرد: کل صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی سیستان‌وبلوچستان در این مدت به وزن 780 هزار تن به ارزش 310 میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: میزان صادارت از گمرکات سیستان‌وبلوچستان به ارزش 87 میلیون دلار و از بازارچه‌های مرزی به ارزش 222 میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: آمارها حاکی از این است که بازارچه‌های مرزی استان عملکرد صادراتی قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: دسترسی آسان به بازارهای کشورهای همسایه و سهولت فرآیند انجام صادرات در بازارچه‌ها از دلایل عمده افزایش صادرات از طریق بازارچه‌ها بوده است.

میرشکار عمده کالاهای صادراتی این مدت را مصالح ساختمانی، خرما، میوه، صیفی‌جات و صنایع پایین‌دست پتروشیمی عنوان کرد که به افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت و امارات صادر شده است.

وی بیان کرد: صادرکنندگان نقش موثری در توسعه اقتصادی سیستان‌وبلوچستان دارند که باید شرایط حضور آنان در بازارهای منطقه را تسهیل کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: صادرات غیرنفتی این استان امسال به ارزش 664 میلیون دلار تعیین شده که با توجه به اقدامات اجرایی صورت گرفته نشان از تحقق حدود 47 درصدی برنامه را دارد.

وی بیان کرد: 117 میلیون دلار در 6 ماهه اخیر از طریق بازارچه‌ها و گمرکات سیستان‌وبلوچستان واردات انجام شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر