بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
نماینده مردم بهشهر با اشاره به اینکه مازندران قطب کشاورزی ایران است، گفت: بیشترین نقش کشاورزی مازندران در ایجاد اشتغال و صادرات محصولات کشاورزی است.
کد خبر : ۱۸۲۰۸۶

به گزارش بورس نیوز، علی‌محمد شاعری در جلسه مجمع نمایندگان مازندران با وزیر جهاد کشاورزی که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به این که مازندران به دلیل ظرفیت‌های اقلیمی طبیعی و منابع انسانی که دارد به عنوان قطب کشاورزی ایران است، گفت: بیشترین نقش کشاورزی مازندران در ایجاد اشتغال و صادرات محصولات کشاورزی است.

وی با اعلام این که سالانه در مازندران ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که اصلی‌ترین محصول آن برنج، مرکبات و کیوی است، ادامه داد: بخش کشاورزی مازندران در زمینه منابع طبیعی، آبزیان، مرکبات، برنج، کیوی، گل و گیاه، گوشت سفید و کلزا رتبه اول تا چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشاورزی مازندران از لحاظ تولید بیشترین بهره‌وری را دارد چراکه آموزش‌های لازم، فناوری نوین و بهره گیری از مکانیزاسیون در این بخش به خوبی انجام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی مازندران معرف و هویت کشاورزی مازندران است، گفت: در جنگل، امور دام، شیلات، زراعت، باغبانی و .... گام‌های خوبی در مازندران برداشته شده است.

شاعری اظهار کرد: مشکل عمده کشاورزی کشور و مازندران تولید نیست چراکه حدود ۱۲۰ میلیون تن تولید داریم اما تولیدکنندگان مشکلات را در بازار می‌دانند.

وی با بیان اینکه در فصل برداشت مرحله دوم برنج، مرکبات و کیوی قرار داریم و همچنین با مازاد تولید مرغ روبه‌رو هستیم، افزود: در زمان عرضه محصولات کشاورزی کسی نیست که عرضه و تقاضا را در صادرات و واردات کنترل کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشاورزان در زمان برداشت با مشکل مواجه هستند که در این راستا بخشنامه‌های متناقض صادر می‌شود که هم کشاورزان و هم مسؤولان را دچار مشکل می‌کند.

شاعری با بیان اینکه در مرکبات، کیوی و مواد پروتئینی مازاد تولید داریم که باید صادر شود اما به دلیل عدم مشوق صادراتی این امکان وجود ندارد، گفت: تولید انجام می‌شود اما به دلیل سوءمدیریت در بازار با مشکل مواجه می‌شویم که باید برای این سردرگمی چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تولید طیور دچار مشکل بودیم که پس از تولید و عقد قرارداد، صادرات طیور ممنوع شد، ادامه داد: این مشکل با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی حل شد.

این مسؤول اظهار کرد: باتوجه به اینکه در فصل کشت پاییزه قرار داریم لازم است نهاده های کشاورزی به اندازه کافی در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا کشاورزان مشکلی در تولید محصولات پاییزه نداشته باشند.

وی درباره طرح تنفس جنگل گفت: تنفس جنگل شامل درختان شکسته، افتاده و خشک غیر قابل احیا نیست و اجرای طرح تنفس جنگل علیرغم دستور وزیر جهاد کشاورزی به طور کامل عملیاتی نشده است که امیدواریم هرچه سریعتر این امر محقق شود.

شاعری با تاکید بر عملیاتی شدن اجرای لایروبی و احیاء آببندان‌ها، افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان موافقتنامه برای اجرای آببندان‌ها انجام شد که اختصاص آن باعث می‌شود آببندان‌های مازندران دوباره احیا شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: احداث سد ممکن است ۱۰ سال و یا بیشتر طول بکشد در حالیکه با لایروبی و احیا آببندان در چندین ماه می‌توان مشکلات کشاورزی استان را حل کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان عنوان کرد:

افزایش ۳۹درصدی صادرات آبزیان فرآوری شده

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد:

آغاز خرید توافقی مرکبات در شمال کشور

ارسال نظر