بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: زعفران در سطح منطقه و جهان از نظر کیفیت و کمیت جزو کالا‌های منحصر به فرد ایران محسوب می‌شود وعرضه زعفران در بورس کالا راهکار مناسبی برای بهبود جایگاه جهانی این محصول محسوب می شود.
کد خبر : ۱۸۲۷۷۹

به گزارش بورس نیوز، سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بورس کالا مکانی مناسب برای ورود محصولات کشاورزی از جمله زعفران است، گفت: مجلس به طور قطع از ایجاد شفافیت در معاملات حمایت می‌کند و با توجه به اینکه کشاورز و تولیدکننده‌ای که محصولات را به صورت خرد تولید می‌کنند برای فروش محصولات خود با مشکلاتی رو به رو هستند، عرضه و فروش بی واسطه محصولات کشاورزی از جمله زعفران در بورس می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با اشاره به اینکه سود حاصل از زعفران به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود، افزود: با معامله زعفران در بورس کالا و مشخص شدن قیمت واقعی زعفران برای همگان، دیگر شاهد حضور دلالان در این بازار پرسود نخواهیم بود و سود حاصل از این محصول در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: زعفران کاران هنوز از مزایای عرضه محصولات خود در بورس، اطلاع دقیقی ندارند و باید آموزش‌های لازم در این زمینه به کشاورزان داده شود.

باستانی در خصوص برنامه وزارت جهادکشاورزی برای بین المللی شدن معاملات زعفران در بورس کالا، گفت: زعفران در سطح منطقه و جهان از نظر کیفیت و کمیت جزو کالا‌های منحصر به فرد ایران محسوب می‌شود وعرضه زعفران در بورس کالا راهکار مناسبی برای بهبود جایگاه جهانی این محصول محسوب می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: زمان آن فرارسیده تا با صادراتی هدفمند و بسته بندی در سطح بین المللی، حرف اول را در بازار ارزشمند زعفران جهان بزنیم که در این راستا نیاز به بازاری شفاف برای اطلاع آسان خریداران داخلی و خارجی از کیفیت و قیمت زعفران ایران وجود دارد و بورس کالا بهترین بستر برای این اقدام ملی است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته روند عرضه زعفران در بورس کالا سرعت گرفته است، گفت: این اتفاق با حمایت مسوولان بخش دولتی و خصوصی می‌تواند علاوه بر ساماندهی بازار داخل و حمایت از کشاورزان، جایگاه زعفران ایران در بازار‌های جهانی را نیز بهبود بخشد که با ملی نگاه کردن به عرضه زعفران در بورس کالا، به زودی آثار این اقدام را در بازار‌های جهانی خواهیم دید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بازدید وزیر کشاورزی از کارخانه زعفران؛

حضور وزیر جهاد کشاورزی در کارخانه تروند زعفران قائنات

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران عنوان کرد؛

مزایای راه‌اندازی بازار آتی زعفران

براساس تبصره شش قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی؛

تاخیر ۴۰ روزه در ابلاغ نرخ‌های تضمینی تصویب‌نشده

ارسال نظر