بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از معضلات امروز حمل‌ونقل دریایی، مسئله فرسودگی ناوگان دریایی، شناورها و کشتی‌ها در کشور است، به طوری که رسیدگی به این مسئله یکی از اولویت‌های کنونی برای احیای حمل‌ونقل دریایی محسوب می‌شود
کد خبر : ۱۸۲۹۴۹

به گزارش بورس‌نیوز، یوناتن بت کلیا با اشاره به مشکلات کنونی صنعت حمل‌ونقل دریایی در کشور، گفت: یکی از معضلات امروز حمل‌ونقل دریایی، مسئله فرسودگی ناوگان دریایی، شناورها و کشتی‌ها در کشور است، به طوری که رسیدگی به این مسئله یکی از اولویت‌های کنونی برای احیای حمل‌ونقل دریایی محسوب می‌شود.

فعالیت بیش از 4 هزار شناور و کشتی در کشور

بر اساس آمار مسئولان حوزه حمل‌ونقل دریایی، بیش از 4 هزار شناور و کشتی فعال هستند که این میزان، اشتغال بسیار گسترده ای را برای جوانان ایجاد کرده است.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در خانه ملت ادامه داد: بر اساس آمار مسئولان حوزه حمل‌ونقل دریایی، بیش از 4 هزار شناور و کشتی فعال هستند که این میزان، اشتغال بسیار گسترده‌ای را برای جوانان ایجاد کرده است.

تأثیر تحریم‌های آمریکا بر حمل‌ونقل دریایی کشورمان

وی افزود: در دهه‌های اخیر صنعت حمل‌ونقل دریایی کشور به علت اعمال تحریم‌های آمریکا دچار مشکلات بسیاری شد و عملا یکی از اثرات مهم تحریم‌ها، تأثیرگذاری بر عملکرد حمل‌ونقل دریایی کشورمان بود، به طوری که امروز بخشی عمده ای از کشتی و شناورهای ما فرسوده هستند.

فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل دریایی/ کشور نیازمند برنامه ریزی در حوزه صنعت دریایی است

بت کلیا تصریح کرد: در بحث فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل دریایی، کشور نیازمند برنامه ریزی است و در این رابطه ما باید راه برخی کشورهای دیگر منطقه را برویم، به طوری که برخی کشورها در یک فاصله زمانی تمام تمرکز خود را بر نوسازی حمل‌ونقل دریایی گذاشتند و امروز وضعیت آن‌ها بسیار بهتر و مناسب تر از دیگران است.


تولید داخل در شرایط کنونی توان تأمین نیازهای صنعت دریایی کشور را ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته اقداماتی برای ساخت کشتی و شناور در کشور صورت گرفته، اما به نظر من تولید داخل در شرایط کنونی توان تأمین نیازهای صنعت دریایی کشور را ندارد.

ضرورت جذب مشارکت‌های کشورهای مشترک المنافع در نوسازی ناوگان دریایی

وی تصریح کرد: به نظر من در شرایط کنونی بهترین راه و گزینه، مشارکت و رابطه با کشورهای همسایه و کشورهای مشترک المنافع است تا از این طریق و سرمایه گذاری مشترک، ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور نوسازی و بهسازی شود.

خرید سوخت یکی از مشکلات صنعت حمل‌ونقل دریایی کشور

بت کلیا افزود: یکی دیگر از مشکلات صنعت حمل‌ونقل دریایی کشور، بحث تأمین سوخت است، در شرایط کنونی کشتی‌ها و شناورها مجبور هستند که سوخت خود با ارز آزاد تأمین کنند، که این مسئله دامنه هزینه‌های آن‌ها را افزایش داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت باید استراتژی دقیق و ویژه ای را برای تحول صنعت حمل‌ونقل دریایی کشور تهیه و اجرایی کند، زیرا بخشی از تحول اقتصادی کشور در گرو حمل‌ونقل آسان کالا و محصولات تجاری میان ایران و بازارهای منطقه ای و بین المللی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار کشور در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

گرانی خودرو و زمین‌گیر شدن حمل‌ونقل / صنعت خودروی ایران درست‌شدنی نیست ‏

تغییرات یکساله بازار کار بررسی شد

سرعت رشد بیکاری بیشتر از رشد اشتغال

با ثبت تورم ۵۲.۸ درصدی تولید صنعتی مشخص شد

افزایش فشارها همچنان بر گرده تولیدات صنعتی

ارسال نظر