بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد:

اقتصاد ایران سال آینده ۳.۶ درصد ضرر می‌بیند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که با توجه به شروع دور دوم تحریم‌ها، در آینده تحریم‌های شدیدتری علیه ایران اعمال می‌شود.
کد خبر : ۱۸۳۰۸۵
به گزارش بورس نیوز، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا که به پاریس سفر کرده است، با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران مدعی شد: دو نوبت از تحریم‌ها که بر ایران اعمال شده بسیار موثر بوده است و تحریم‌های جدیدی نیز در راه است.

بولتون تصریح کرد: در ادامه هم تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌شود.

اظهارات وی چهار روز بعد از اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران صورت گرفت.

وی مدعی شد: دو نوبت قبلی تحریم‌های آمریکا که توسط رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در ماه آگوست و اخیرا در روز دوشنبه بر ایران اعمال شد تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد ایران و اقدامات بین‌المللی آن داشته است.

بولتون در مصاحبه با خبرنگاران در پاریس اعلام کرد: شما شاهد تحریم‌های جدید و شدیدتری خواهید بود.

وی مدعی شد: هدف این تحریم‌ها مقابله با تروریسم است. اقتصاد ایران ضرری ۱.۵ درصدی در سال جاری و ضرری معادل ۳.۶ درصد را در سال آینده متحمل خواهد شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد ما شاهد این موضوع هستیم که تحریم‌ها باعث کاهش اقدامات ایران در یمن، عراق و سوریه شده است.

بولتون مدعی شد که ما شاهد ادامه و تشدید نارضایتی سیاسی در داخل ایران هستیم. از لحاظ اقتصادی، تورم چهار برابر شده و کشور به وضوح در رکود اقتصادی به سر می‌برد.

بولتون افزود: ما به دنبال این هستیم که درآمد ایران از صادرات نفتی را به صفر برسانیم با خوشحالی امروز اعلام می‌کنم که قیمت نفت پایین است ما با سعودی‌ها، امارات و دیگر تولیدکنندگان همکاری کردیم تا تولید را بالا ببریم و خریداران تاریخی نفت ایران از نفت محروم نشوند.

مشاور امنیت ملی آمریکا همانند هفته گذشته اعلام کرد که دولت ترامپ قصد دارد تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند و گفت: ما تحریم‌هایی اعمال خواهیم کرد که حتی فراتر از این می‌روند.

بولتون در مصاحبه‌ای با شبکه بازرگانی فاکس گفت: ما نمی‌خواهیم در سطح تحریم‌هایی که در سال ۲۰۱۵  اوباما علیه ایران اعمال کرد، بمانیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر