بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی عنوان کرد:

لزوم تداوم عرضه نفت در بورس انرژی

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: مجلس از ابتدای طرح مباحث یعنی قبل از آغاز تحریم‌ها موافق خروج بخش دولتی از بخش فروش نفت و اجازه ورود بخش خصوصی در این حوزه بود.
کد خبر : ۱۸۳۹۱۵

به گزارش بورس‌نیوز، محمدرضا پورابراهیمی با تاکید بر لزوم تداوم عرضه محموله‌های نفت خام در بورس انرژی گفت: مجلس از ابتدای طرح مباحث یعنی قبل از آغاز تحریم‌ها موافق خروج بخش دولتی از بخش فروش نفت و اجازه ورود بخش خصوصی در این حوزه بود.

عرضه نفت در بورس، تصمیم راهبردی نظام است

وی با بیان اینکه شرایط فعلی ضرورت موضوع عرضه نفت خام در بورس و واگذاری فروش نفت به بخش خصوصی را چند برابر کرده است، عنوان کرد: این موضوع یک تصمیم راهبردی برای اقتصاد کشور است و تداوم عرضه نفت خام در بورس انرژی نیازی به تصمیم مجدد شورای عالی هماهنگی اقتصادی ندارد.

وی تاکید کرد: این شورا ضمن بحث بر سر چارچوب‌های عرضه نفت در بورس در تصمیم گرفت در مرحله اول یک میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی عرضه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: قرار نیست هر هفته برای عرضه محموله‌های نفت در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصمیم‌گیری شود زیرا در این شورا اصلاً تصمیم موردی گرفته نمی‌شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه نباید تعویق در عرضه‌های نفت خام در بورس انرژی را به هر بهانه‌ای بر گردن شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه بیاندازند، گفت: شورا تصمیم می‌گیرد بورس نفت در یک چارچوب راه‌اندازی شود اما در مورد جزییات آن باید وزیر نفت و سایر مدیران ستادی تصمیم بگیرند.

به گفته این نماینده مجلس، هم‌اکنون طلسم عرضه نفت در بورس شکسته شده و خبرهای خوب اعلام شده از بابت حضور فعالان اقتصادی کشورهای خریدار نفت ایران از طریق سفارتخانه‌های آن‌ها در بورس انرژی در هفته گذشته حاکی از ایجاد فضای جدیدی مبنی بر امکان کنار رفتن دولت از فروش نفت است.

تعلل در استمرار عرضه نفت در بورس حتما از سوی کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: عرضه نفت خام در بورس انرژی می‌بایست سال‌ها قبل انجام می‌شد و هر گونه کار‌شکنی یا تعلل در بحث استمرار عرضه نفت خام در بورس حتماً از سوی کمیسیون اقتصادی پیگیری و هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت:

عرضه نفت در بورس برای مقابله با تحریم‌ها

در 6 روز آینده صورت میگیرد؛

اول بهمن، مرحله سوم نفت در بورس انرژی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

عرضه نفت خام در بورس با دریافت ریال و دلار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:

مشخص شدن تکلیف کارت‌های بازرگانی

ارسال نظر