بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۳

{mosimage}بر اساس بخشنامه سازمان بورس اوراق بهادار، كليه شركت‌هاي پذيرفته شده در تابلوي بورس مكلف به طراحي و راه‌اندازي سايت‌ اينترنتي براي اطلاع‌رساني به سهام‌داران شدند.

کد خبر : ۱۸۴

بر اساس بخشنامه سازمان بورس اوراق بهادار، كليه شركت‌هاي پذيرفته شده در تابلوي بورس مكلف به طراحي و راه‌اندازي سايت‌ اينترنتي براي اطلاع‌رساني به سهام‌داران شدند.

مديريت نظارت بر شركت‌هاي بورس اعلام كرد كه حداكثر ظرف يك‌ماه از روز جاري، شركت‌هاي پذيرفته‌شده در بورس ملزم هستند جهت تسريع در امر اطلاع‌رساني و افزايش دسترسي سهامداران و سرمايه‌گذاران به اطلاعات مورد نياز، نسبت به طراحي و ايجاد سايت اينترنتي اقدام كرده و صورت‌هاي مالي، يادداشت‌هاي همراه و گزارش حسابرس و بازرس قانوني حداقل سه دوره مالي اخير، از طريق سايت اينترنتي شركت، در اختيار استفاده‌كنندگان قرار دهند.
همچنين، مقرر شد بر اساس مواد 139 و 150 قانون تجارت در خصوص ارائة صورت‌هاي مالي و گزارش حسابرس و بازرس شركت به سهامداران قبل از برگزاري مجامع عمومي، حداقل 10 روز قبل از برگزاري مجامع عمومي ساليانه و مجامع عمومي فوق‌العاده، گزارش‌ها و صورت‌هاي مالي، يادداشت‌هاي همراه و گزارش حسابرس و بازرس قانوني، روي سايت اينترنتي شركت قرار داده شود.
ضمنا، صورت‌هاي مالي ميان‌دوره‌اي و اطلاعات ارسالي براي سازمان بورس، علاوه بر اعلام به سازمان، از طريق سايت اينترنتي شركت، به اطلاع عموم رسانده شود.
بر اساس اين گزارش، مديريت نظارت بر شركت‌ها در پايان افزود: بديهي است هرگونه اطلاعات مهم مي‌بايست هم‌زمان با افشا در سايت اينترنتي شركت به سازمان بورس نيز اعلام گردد و افشاء اطلاعات در سايت اينترنتي شركت به منزله اعلام به بورس نخواهد بود.


 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر