بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
دفتر مسئول سیاست خارجه اروپا در بیانیه‌ای درخصوص دیدار موگرینی با علی اکبر صالحی با تاکید بر لزوم حفظ برجام، تصریح کرد که این توافق یک ستون کلیدی برای امنیت منطقه و اروپا است.
کد خبر : ۱۸۴۰۶۶
به گزارش بورس نیوز، دفتر فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از دیدار وی با علی اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در بروکسل یک بیانیه منتشر و در آن تصریح کرد: هر دو طرف بر تعهد خود به ادامه اجرای موثر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کردند و آخرین پیشرفت‌ها در این زمینه را مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین بر عزم خود برای حفظ برجام  به عنوان یکی از ستون‌های کلیدی امنیت منطقه و اروپا و نیز با هدف احترام به توافق‌های بین‌المللی تاکیدکردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نماینده بلند پایه اتحادیه اروپا خواستار تداوم همکاری با ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز مطابق با سومین سمینار عالی همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای شد. این سمینار با هدف ایجاد اعتماد درخصوص ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران برگزار شده بود.

همچنین در این بیانیه آمده است که فدریکا موگرینی در این دیدار، نگرانی‌های اتحادیه اروپا درخصوص فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را نیز مطرح کرد.

سومین سمینار سطح بالای همکاری هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا روزهای  5 و 6 آذرماه در بروکسل با حضور علی‌اکبر صالحی، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و نمایندگان از مجلس و به علاوه رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان دیگری از اروپا شامل دانشمندان و مهندسین برگزار شد.

صالحی و موگرینی عصر روز سه‌شنبه در حاشیه این سمینار با یکدیگر دیدار کردند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به گفته مقامات اروپایی؛

صالحی: SPV در حال نهایی شدن است

با اشاره به تعلل کشورهای اروپایی در راه اندازی سامانه مبادلات مالی با ایران؛

بلومبرگ: اعتبار اروپا در گرو راه‌اندازی سامانه مبادلات با ایران است

ارسال نظر