بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
ئیس و بنیانگذار مؤسسه مشاوره جی‌بی‌سی انرژی گفت: انتظار می‌رود در نشست هفته آینده اوپک، اعضای این سازمان برای کاهش تولید روزانه خود به یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه به توافق برسند.
کد خبر : ۱۸۴۰۷۹

به گزارش بورس‌نیوز، یوهانس بنینی، رئیس و بنیانگذار مؤسسه مشاوره جی‌بی‌سی انرژی، اعلام کرد انتظار می‌رود در نشست هفته آینده اوپک، اعضای این سازمان برای کاهش تولید روزانه خود به یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه به توافق برسند.

وی گفت: احتمال می‌رود اوپک موفق شود با استفاده از ادبیات مناسب، بازار نفت را متوازن کند. آنها به کاهش تولید به میزان یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز اشاره خواهند کرد و همین کافی خواهد بود و احتمالا بازار را تثبیت می‌کند.

این کارشناس همچنین اعلام کرد عرضه مازاد حقیقی، مربوط به نفت خام سبک است که در آمریکا تولید می‌شود، بنابراین انتظار یا امید اوپک اکنون این است که قیمت‌ها پایین‌تر بروند و شاید تقاضا بازگردد.

بنینی همچنین درباره نشست تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک در هفته آینده، گفت: مسئله این خواهد بود که آیا روسیه آماده است در قیمت نفت ۶۰ دلار تولید خود را کاهش دهد یا خیر؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر