بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
با نگاه سرمایه‌گذاران به اجلاس‌ G۲۰؛

سهام آسیایی رشد کرد

روز چهارشنبه، درحالی که سرمایه‌گذاران به دیدار ترامپ و رییس‌جمهور چین در انتهای هفته چشم دوخته‌اند، اغلب شاخص‌های آسیایی رشد کردند.
کد خبر : ۱۸۴۱۰۰
به گزارش بورس نیوز، روز چهارشنبه، درحالی که سرمایه‌گذاران به دیدار ترامپ و رییس‌جمهور چین در انتهای هفته چشم دوخته‌اند، اغلب شاخص‌های آسیایی رشد کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۳۶ درصد رشد کرد.

سهام چین روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند؛ کامپوزیت شانگهای ۱.۰۵ درصد و شاخص سی‌اس‌آی۳۰۰ هم ۱.۶۵ درصد، جهش کردند و شاخص شن‌زن ۱.۳۳ درصد رشد کرد.

در هنگ‌کنگ هم شاخص هانگ‌سنگ ۱.۶۷ درصد جهش کرد.

نیکی ژاپن ۱.۰۵ درصد جهش کرد، کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۲ درصد به ارزش خود افزود و سهام استرالیا ۰.۰۵ درصد افت کرد.

ای‌مینی اس‌اندپی هم توانست در بازارهای آسیایی ۰.۳۳ درصد رشد کند.

دیشب، پس از این‌که مشاور اقتصادی ملی آمریکا، لری کودلاو، گفت که پیش از دیدار رییس‌جمهور ترامپ با رییس‌جمهور چین، شی‌ جین‌پینگ، در حاشیه اجلاس جی۲۰ در آرژانتین، آمریکا در تمام سطوح با چینی‌ها ارتباطات زیادی برقرار کرده است، شاخص‌های مهم سهام در وال‌استریت رشد کردند.

این دو رهبر در حالی قرار است با هم مذاکره کنند که پیش از این با وضع تعرفه‌های سنگین بر واردات کشورهای یکدیگر و به راه انداختن جنگ تجاری، نگرانی‌هایی در مورد کند شدن رشد اقتصادی جهان به وجود آورده است.

کودلاو به خبرنگاران گفت که ترامپ معتقد است که احتمال زیادی وجود دارد که دو کشور به توافق برسند. این اظهارات پس از این انجام شد که ترامپ به وال‌استریت ژورنال گفت امکان تاخیر در افزایش تعرفه واردات برای ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین، از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد، که قرار است از اول ژانویه اجرا شود، وجود ندارد.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ۶ ارز برتر جهان، تقریبا ثابت بود و با ۰.۰۷ درصد رشد، به نرخ ۹۷.۴۳۸ واحد رسید. در برابر ین ژاپن هم نرخ برابری دلار ۱۱۳.۸۶ ین شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با چشم‌انداز توافق تجاری آمریکا و چین؛

سهام آسیایی رشد کرد

ثبت بهترین هفته در هفت سال اخیر؛

وال‌استریت رشد کرد

افزایش قیمت 200 تومانی نسبت به روز گذشته؛

بانک‌ها دلار را گران‌تر از بازار آزاد می‌خرند

ارسال نظر