بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
سازمان برنامه و بودجه موافقت کرد؛

۳هزار میلیارد تومان به بودجه ریلی می‌رسد

معاون تامین سرمایه و اقتصاد شرکت حمل و نقل راه آهن گفت: سازمان برنامه، بودجه با تخصیص ۳هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های ریلی موفقت کرد.
کد خبر : ۱۸۴۲۶۱


به گزارش بورس نیوز، نورالله بیرانوند در همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه های حمل و نقل ریلی گفت: سازمان برنامه، بودجه با تخصیص ۳هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های ریلی موافقت کرد.

وی  افزود: توسعه ریلی یکی از راه های توسعه اقتصاد پایدار بوده و با توجه به جایگاه منطقه ای و توسعه حمل و نقل با توجه به نیاز کشور پیش بینی شده است. 

بیرانوند ادامه داد: تامین مالی و سرمایه گذاری در قالب پروژه های تدوین شده و در هفت سرفصل و 28 عنوان فرصت ها را معرفی می کنیم. از تمامی منابع ممکن پیش بینی شده که از بودجه سنواتی و تامین زیرساخت ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تشویق بخش خصوصی برای تامین سرمایه و استفاده از بازار سرمایه این پتانسیل را دارد. از سال گذشته استارت زده شد و اعتماد آنها برای جذب سرمایه و تامین نیاز بانک و بیمه، راه آهن در این حوزه انجام شده است. 

سه هزار میلیارد تومان برای منابع، برای ریل از سازمان برنامه و بودجه اختصاص داده شده است.

بیرانوند با بیان اینکه مکانیزم استفاده از قانون رفع موانع تولید در قانون بودجه سال 97 تعریف شده گفت: دولت با همکاری سیستم بانکی نسبت به تامین مالی پروژه‌های ریلی با نرخ سود یارانه‌ای اقدام می‌کند و سازمان برنامه و بودجه هم پذیرفته است 3 هزار میلیارد تومان تامین مالی در پروژه‌های ریلی را انجام دهد.

وی افزود: در حال توافق با بانک‌های عامل و وزارت کار هستیم که تبصره 19 قانون بودجه به اجرا برسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل مطرح کرد:

تفاهم برای ساخت 8 آزادراه جدید با شستا

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی:

هدایت نامناسب نقدینگی در کشور

ارسال نظر