بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به گیر و دار خودرویی ها در کاهش یا افزایش قیمت تا رشد ۳۱۶۶ واحدی شاخص بورس.
کد خبر : ۱۸۴۳۹۶
به گزارش بورس نیوز، شنیده شده که انجمن صنفی پتروشیمی پیگیری‌هایی داشته تا بنا به اظهارات سازمان برنامه‌وبودجه، هیئت دولت مبنی بر آزادسازی نرخ ارز خوراک صنایع پتروشیمی مکاتباتی را با کمیسیون اقتصادی دولت مبنی بر آزادسازی قیمت اوره تحویلی به وزارت جهاد کشاورزی داشته باشد.

شایعه‌ای از نوع خانه‌خراب‌کن


درحالی‌که آتش بنزین طی روزهای گذشته فرانسه را با چالش عجیبی مواجه کرده املا شایعه بنزین لیتری 5 هزار تومان نیز دستخوش نااهلانی بود که می‌خواهند از آب گل‌آلود که وزارت نفت برای کارت سوخت و نرخ بنزین درست کرده ماهیگیری کنند.

خوشبختانه بهارستانی‌ها این بار درصدد آن برآمدند که در قبال این نرخ قد علم کنند ولی این شایعه خیلی زودتر از تشنج بازار فروبشیند.

سایه سیمرغ از سر کشاورزی کم شد

امروز طبق قانون و برنامه دولت مبنی بر خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری بانک کشاورزی شخم واگذاری دو شرکت سیمرغ و کشت و صنعت کارون را به بخش خصوصی زد تا مراحل پذیرش اولیه یکی از بزرگ‌ترین تولید کندگان تخم‌مرغ در خاورمیانه به بازار سرمایه زده شود.

خروج یک هم‌پیمان در ابری تیره

وزیر انرژی قطر اعلام کرده که در سال 2019 از اوپک خارج خواهد شد اما باید تصمیم مسئولان نفتی کشور را هم مورد ارزیابی قرارداد که آیا ایران هم برای تکان دادن بازار نفت مدعی خروج از اوپک خواهد شد یا خیر چراکه خبر خروج دو غول نفتی از اوپک می‌تواند تمامی شاخص‌های طلای سیاه را تا مرز انفجار تکان دهد

تحویل فوری در بورس کالا

بنا بر شنیده‌ها از برخی کارگزاری‌ها؛ فولاد ارفع ظاهرا حداکثر تا سقف ۷ هزار تن عرضه شمش ۳۱۷۸۰ ریال در بورس کالا تحویل فوری دارد؛ اطلاعات تکمیلی عرضه‌ها؛ عصر و پس از تایید و ثبت در سایت بورس کالا تقدیم حضورتان خواهد شد.

خودوریی‌ها همچنان در گیرودار کاهش یا افزایش

درحالی‌که سهامداران گروه خودرویی  در باد صحبت‌های دیشب نماینده مجلس در شبکه خبر خوابیده‌اند امروز برخی با برداشت غلط به استقبال این سخنان رفته و بازار این گروه دستخوش تغییرات مقطعی شد اما واقعیت آنجاست که خودروسازان عزم جدی برای افزایش قیمت‌ها گرفته‌اند و در فرصتی مناسب قیمت‌های جدید به نمایندگی‌های آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

شاخص بورس ۳۱۶۶ واحد رشد کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد یک میلیارد و 382میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 381 میلیارد تومان در 120 هزار نوبت دادوستد شد و شاخص بورس با رشد 3166واحدی در ارتفاع 166 هزار و 304واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پتروشیمی جم، مخابرات ایران و ارتباطات سیار ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.
.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری‌که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 920واحد، کل (هموزن) 293واحد، قیمت (هموزن) 206واحد، آزاد شناور 3910واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به‌ترتیب 2716و 4451واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 748 میلیون ورقه به‌ارزش 645میلیارد تومان در 104هزار نوبت، آیفکس 49 واحد رشد کرد و در ارتفاع  1824 واحد قرار گرفت.

رشد 40 درصدی صادرات طلای سرخ

اکنون دلالان قدرت تعیین قیمت ندارند اما وزارت جهادکشاورزی متولی تعیین قیمت این کالا شده و سوالی که مطرح می‌شود آن است که آیا قیمت پایه زعفران برای سال جاری تعیین و اعلام شده؟ اما از سویی دیگر روند صادرات این محصول روبه رشد بوده و در نیم‌سال نخست سال جاری با رشد 40درصدی مواجه شده است.

تهاتری به نفع صادراتی‌ها

عدم همگن بودن عرضه‌وتقاضا در بسیاری از کالاهای کشاورزی به ضرر کشاورز تمام شده و این موضوع در قصه زعفران نیز صدق می‌کند بنابراین اگر عرضه به‌مراتب تقاضا بیشتر باشد، چوب تلخ کاهش قیمت بر تن زعفران می‌نشیند.

رستگاری در بودجه 98

امروز معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور در نخستین همایش ملی بانکداری شرکتی گفت بدهکاران بانکی می‌توانند با ارائه مطالبات خود از دولت، این بدهی را به بانک منتقل کرده تا بانک‌ها مطالبات را از بانک‌مرکزی خواسته و این بانک نیز وجوه را با دولت تسویه کند  که این امر گام بلندی در راستای تسویه وجوه و مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی محسوب می شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر