بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:

کارت هوشمند سوخت روشی موثر برای مهار مصرف انرژی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از کارت هوشمند سوخت یا به‌‎کارگیری راهکارهای دیگر می‌تواند روشی موثر برای مهار مصرف این فرآورده باشد.
کد خبر : ۱۸۴۴۵۹

به گزارش بورس‌نیوز، علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مصرف سوخت و دیگر حامل‌های انرژی در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بالاست، گفت: متاسفانه فرآورده‌های نفتی و به‌ویژه بنزین در ایران بدون ابزارهای کنترلی مصرف می‌شوند و برخی افراد نیز قیدوبندی برای صرفه‌جویی ندارند.

وی افزود: استفاده از کارت هوشمند سوخت یا به‌کارگیری راهکارهای دیگر می‌تواند روشی موثر برای مهار مصرف این فرآورده باشد.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: لزوم به‌کارگیری راهکارهایی برای حفظ سرمایه‌های ملی ضروری است. امروز که با مشکلات و معضلاتی همچون آلودگی هوا و ترافیک مواجه هستیم باید در بخش مصرف سوخت مدیریت مناسب‌تری داشته باشیم.

حسین امیری‌خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: مصرف ایران در بخش انرژی و فرآورده‌های نفتی همانند بنزین، گاز و برق نسبت به استانداردهای جهانی بسیار بیشتر است و این برای کشوری که با برخی مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند مناسب نیست، بنابراین باید تدابیری اندیشید تا مصرف بنزین و دیگر فرآورده‌ها مدیریت شود.

وی ادامه داد: مجلس یکی از راه‌های مدیریت مصرف بنزین را استفاده از کارت هوشمند سوخت می‌داند. در شرایط کنونی که اختلاف قیمت سوخت بین ایران و کشورهای همسایه زیاد شده، انگیزه برای قاچاق افزایش یافته است.

عبدالحمید خدری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به مزایای استفاده از کارت سوخت اشاره کرد و گفت: افزایش شفافیت اطلاعات در حوزه‌های سوخت و حمل‌‌ونقل از مزایای استفاده از کارت هوشمند سوخت است، به گونه‌ای که بازار عرضه و تقاضای بنزین را نیز شفاف می‌کند.

وی افزود: استفاده از کارت هوشمند سوخت مانع مهمی بر سر راه قاچاق بنزین ایجاد و بانکی از اطلاعات خودروها و مقدار مصرف آنها را برای دولت فراهم می‌کند و سبب می‌شود آمار و اطلاعات مناسب و دقیقی درباره میزان و نحوه مصرف بنزین خودروهای شخصی و عمومی در اختیار وزارت نفت قرار گیرد.

خدری عنوان کرد: با توجه به تفاوت قابل توجه قیمت بنزین در داخل کشور با قیمت این فرآورده نفتی در کشورهای همسایه، استفاده دوباره از کارت هوشمند سوخت از رواج قاچاق به‌ویژه قاچاق سازمان‌یافته این فرآورده نفتی جلوگیری می‌کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت:

بازی تکراری درباره نرخ انواع سوخت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

دلایل دولت برای حذف کارت سوخت

ارسال نظر