بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان تاکید کرد:

رشد ۸۶ درصدی سود عملیاتی زیرمجموعه‌های «سفارس» در ۶ماهه

سهم هلدینگ در بازارهای صادراتی در هشت ماه 97 در صادرات کلینکر به مقدار 625 هزارتن و در صادرات سیمان به مقدار 1.34 میلیون تن و در مجموع صادرات سیمان و کلینکر هلدینگ به مقدار 2 میلیون تن بوده است.
کد خبر : ۱۸۴۷۶۳
به گزارش بورس‌نیوز ، عباس صفا کیش مدیرعامل شرکت هلدینگ سیمان فارس و خوزستان تأمین بیان کرد: این هلدینگ به‌عنوان بزرگ‌ترين توليدکننده سيمان در کشور با مديريت 18 کارخانه تولیدکننده سیمان‌سفید و خاکستری و شرکت‌هایی در راستای تکمیل زنجیره ارزش سیمان، توانسته است از طریق مدیریت ارزش‌آفرینی در شرکت‌های مجموعه، موقعيت خود را به‌عنوان شرکتی پيشرو درزمینهٔ سرمايه‌گذاري و توليد سيمان ، در جهت تأمین نياز داخلي و توسعه بازارهای بین‌المللی تثبيت کند.

وی افزود : در راستای همکاری در جهت افزایش تسهیلات بانکی و فروش الکترونیکی هلدینگ سیمان تأمین 10 درصد از سهام بانک رفاه را نیز در اختیار گرفته است و به‌این‌ترتیب 65 درصد پرتفوی هلدینگ در صنعت سیمان و مابقی در بانکداری و واحدهای غیر سیمانی در جهت زنجیره ارزش قرار دارد.

صفا کیش اضافه کرد: هلدینگ در شش ماه اول سال جاری، بیش از 11800 میلیارد ریال فروش خالص داشته است و در سال جاری برای 22000 میلیارد ریال فروش خالص برنامه‌ریزی کرده است.

نایب‌رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران خاطرنشان کرد: با تعداد 74 کارخانه سیمان فعال در سطح کشور و ظرفیتی بالغ‌بر 87.61 میلیون تن در سال، در هفت‌ماهه نخست 1397 درمجموع 29 میلیون تن سیمان در بازار داخلی مصرف‌شده و 3.7 میلیون تن صادرات (سیمان و کلینکر) شده است.

وی افزود: هلدینگ سیمان فارس و خوزستان (سیمان تأمین) در هشت‌ماهه نخست 1397 معادل 11.6 میلیون تن تولید سیمان داشته که نسبت به سال گذشته 2.7 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل «فارس» گفت: نسبت حجم کل صادرات سیمان و کلینکر در هلدینگ به کشور رقمی معادل 33.37% و سهم بازارهای داخلی در کشور رقمی معادل 31% بوده است.

وی گفت :با توجه به افزایش نرخ دلار در برابر ریال ایران، روند صادرات افزایش محسوسی نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است به‌طوری‌که تناژ کل صادرات کلینکر کشور در هفت‌ماهه 97 معادل 3.8 میلیون تن و سیمان معادل 3.8 میلیون تن بوده که درمجموع در هفت‌ماهه 97 مجموع صادرات کلینکر و سیمان کشور 7.6 میلیون تن بوده است. در کل صادرات سیمان در کشور حدود 7 درصد و صادرات کلینکر در حدود 14 درصد نسبت به سال قبل افزایش‌یافته است.

صفا کیش تصریح کرد: سهم هلدینگ در بازارهای صادراتی در هشت ماه 97 در صادرات کلینکر به مقدار 625 هزار تن و در صادرات سیمان به مقدار 1.34 میلیون تن و درمجموع صادرات سیمان و کلینکر هلدینگ به مقدار 2 میلیون تن بوده است.

وی همچنین به شاخص‌های مالی و سودآوری شرکت‌های مجموعه هلدینگ اشاره کرد و گفت: در شش ماه اول سال 97 در حالی سود عملیاتی شرکت‌های مجموعه هلدینگ 86 درصد افزایش‌یافته که این افزایش در متوسط صنعت سیمان 14 درصد بوده است و علاوه بر آن هلدینگ توانسته با افزایش قیمت فروش و مدیریت هزینه‌ها کیفیت سودآوری را بهبود بخشد.

وی پيگيري مسائل معادن شرکت‌های تابعه، بهره‌گیری از توان حداکثری تخصصی کارکنان در شرکت‌های فرعی گروه و ایجاد و ارتقاء رویکردهای بنچ‌مارک، اصلاح ساختار منابع انسانی با بهره‌گیری از قوانین کار خصوصاً قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور و همچنین ارزیابی کار و زمان در دپارتمان‌های مختلف و ایجاد ساختار نوین منابع انسانی، انجام ممیزی آب در کارخانه‌های و توجه ویژه به شرکت‌های مشمول ساماندهی گروه را ازجمله اقدامات و برنامه‌های آتی هلدینگ عنوان کرد.

در این جلسه مدیران عامل شرکت‌های سیمانی تابعه ضمن تبیین دستاوردهای عملکردی هشت‌ماهه سال جاری /مسائل و مشکلات پیش روی صنعت ازجمله تعرفه گمرکی سیمان در کشور عراق به ازای هر تن 8 دلار ، کاهش نرخ فروش کارخانه‌های سیمان عضو هلدینگ بنیاد مستضعفان و غدیر در استان‌های کرمانشاه و کردستان و گستان، مشکل تأمین سوخت مازوت در سیمان خاش، عدم اجرای نرخ کیسه ، معضل منابع انسانی ، تسریع در عملیاتی نمودن فروش متمرکز، فعال کردن کارگروه‌های فروش ، عدم موافقت توانیر جهت تهدید و انتقال قرارداد دوجانبه خرید برق، گران شدن هزینه حمل‌ونقل و نقش آن در قیمت تمام‌شده مواد اولیه و درباره مشکلات تأمین اجتماعی نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

همچنین گزارش سمینار اینترسم پاکستان، وضعیت پیشرفت اجرای انبار مجازی، فروش اینترنتی سیمان یاب، بحث قانون چک، گزارش‌های هیأت مدیره یکسان یکی از شرکت‌های سیمان در سال 1396 و مطالب مطروحه در جلسات هیأت مدیره موردبررسی و واکاوی قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر