بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حباب ۴۸۰ هزار تومانی سکه امامی/ خرید طلا منطقی تر از سکه

حباب سکه ناشی از عدم تعادل عرضه و تقاضای بازار شکل گرفته و مادامی که عرضه و تقاضا به تعادل نرسد، حباب سکه کاملا از بین نخواهد رفت.
کد خبر : ۱۸۴۸۷۲
به گزارش بورس نیوز، همزمان با کاهش نرخ ارز، سکه هم سیر نزولی به خود گرفت. با این حال ظاهرا هنوز هم سکه طلا حباب قیمتی داشته و جای ریزش دارد.

محمد کشتی آرای رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: قیمت هر قطعه سکه امامی در حال حاضر (ظهر چهارشنبه) ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان است و با این قیمت، سکه امامی حباب قیمتی ۴۸۰ هزار تومانی دارد. 

وی افزود: حباب سکه ناشی از عدم تعادل عرضه و تقاضای بازار شکل گرفته و مادامی که عرضه و تقاضا به تعادل نرسد، حباب سکه کاملا از بین نخواهد رفت. بنابراین نمی توان پیش بینی کرد افزایش نرخ جهانی طلا و یا کاهش نرخ ارز تا چه میزان بر قیمت سکه در بازار موثر خواهد بود. 

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به حباب قیمتی در سایر اشکال سکه اظهار داشت: نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی هم به همین نسبت حباب دارند و نمی توان گفت اگر سکه امامی حباب قیمت دارد، سرمایه گذاران به سراغ نیم سکه یا ربع سکه بروند. البته طلای آبشده و ساخته شده حباب ندارد و سرمایه گذاران می توانند با خیالی آسوده تر روی آنها سرمایه گذاری کنند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو با بورس نیوز:

سیر نزولی قیمت سکه ادامه دارد

ارسال نظر