بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دست و پنجه نرم کردن شاخص بازار با بلاتکلیفی

کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش قیمت خودرو، انتظار برای انتشار گزارش‌های شش‌ماهه و عدم ثبات در نرخ ارز موجبات ایجاد بلاتکلیفی در بازار را فراهم کرده که به تبع آن میزان فروش‌های هیجانی نیز افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۸۵۰۳۶

سعید نوری مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه‌گذاری ایران سهام در خصوص وضعیت امروز بازار به بورس نیوز گفت: امروز بازار دچار سردرگمی شده و سهام‌های خودرویی نیز با بلاکلیفی ناشی از قیمت خودرو دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازار در انتظار انتشار گزارش‌های ماهانه و شش‌ماهه شرکت‌ها است، افزود: باید این گزارش‌ها منتشر شود که از این طریق میزان تغییر در مقدار فروش یا صادرات شرکت‌های صادراتی پس از اعمال تحریم‌ها مشخص شود.

نوری با بیان اینکه بلاتکلیفی در قیمت خودرو، انتظار برای انتشار گزارش‌های شش ماهه و عدم ثبات نرخ ارز موجبات افزایش میزان فروش سهام در بازار را فراهم کرده است، گفت: حقوقی‌ها نیز به میزان کافی حمایت نمی‌کنند بنابراین بازار سیر نزولی را در پیش‌گرفته است.

کارشناس بازارسرمایه با تاکید براینکه بلاتکلیفی موجود در بازار موجب افزایش میزان فروش‌های هیجانی شده است، افزود: ارتباط با بانک‌های بین المللی، تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اخبار ضد و نقیضی که پیرامون آن‌ها منتشر می‌شود موجبات ایجاد نوسان را در بازار ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه قابلیت اتکای اطلاعات منتشره در بازار کم است، تاکید کرد: به همین دلیل بازار وضعیت نوسانی را تجربه می کند .

نوری با بیان اینکه فعلا روند فعلی بازار ادامه خواهد داشت، افزود: شاید فردا بانک تجارت ازفروش خارج شده و روند مثبت را در پیش گیرد اما فعلا براساس اخبار و شایعات منتشره سهام این شرکت قرمز پوش شده است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تعداد شاخص‌های تاثیرگذار در بورس افزایش یافته است، گفت: این امر باعث افزایش میزان ریسک در وقوع پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های کارشناسان خواهد شد اما به نظر می‌رسد که گزارش‌های 9 ماهه شرکت‌ها موجب بهبود وضعیت بازار در ماه‌های آینده خواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

مراجع بورسی نباید نقش اپراتوری بگیرند / راه‌اندازی باشگاه مشتریان شبانه‌روزی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

قیمت‌گذاری خودرو وظیفه شورای رقابت

در مجتمع فنی تهران انجام میگیرد؛

برگزاری پکیج عالی سرمایه‌گذاری در بورس

ارسال نظر