بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
عضو هیات رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس گفت:

نقش اساسی و کلیدی بنادر در امین منابع موردنیاز کشور

عضو هیات رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس گفت: بنادر نقش اساسی و کلیدی در تامین منابع موردنیاز کشور از محل مراودات تجاری دارند.
کد خبر : ۱۸۵۲۹۰

به گزارش بورس نیوز، علی گلمرادی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بنادر در توسعه کشور، گفت: بنادر نقش اساسی و کلیدی در تامین منابع موردنیاز کشور از محل مراودات تجاری دارند. همچنین شرایط خاص منطقه مکران می‌تواند ظرفیت مناسبی برای ترانزیت و ورود و خروج کالا مهیا کند.

کاهش هزینه حمل و نقل کالا از طریق بنادر

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت با بیان اینکه در حال حاضر سازمان بنادر به دنبال بهره‌برداری از ظرفیت بنادر چابهار است، افزود: موقعیت جغرافیایی خاص ایران در منطقه خاورمیانه و ارتباطاتی که با کشورهای همسایه دارد می‌تواند هزینه حمل و نقل را به شدت کاهش دهد.

وی با بیان اینکه اگرچه برای استفاده از ظرفیت بنادر طرح‌های عمرانی بسیاری در دست احداث است اما سازمان بنادر باید تمام توان خود را برای جذب صاحبان کالا و شناورها به کار بندد، اظهار کرد: اهمیت استفاده از بنادر باعث شد که نمایندگان در برنامه ششم توسعه توجهات ویژه‌ای را به این ظرفیت داشته باشد.

نقش سازمان بنادر در استفاده از ظرفیت بنادر چیست؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم، با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر اینکه سازمان بنادر به عنوان سیاستگذار اجازه رقابت واقعی در بنادر را نمی‌دهد، بیان کرد: در سال های گذشته سازمان بنادر در استقبال از سرمایه گذاریهای بخش خصوصی نسبت به سایر سازمان‌ها سرآمد بوده است. توسعه بنادر و ایجاد زیرساخت‌های بندری سرمایه‌بر است بنابراین مدیران سازمان بنادر براین باورند که راه نجات، نقش‌آفرینی بخش خصوصی در این عرصه است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از ظرفیت بنادر در اختیار بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های توانمند می‌توانند نقش موثری در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه و استفاده از پتانسیل بنادر داشته باشند. در صورت تحقق این مهم سازمان بنادر می‌تواند منافع بسیاری به دست آورد و اشتغال ایجاد کرد.

گلمرادی با بیان اینکه تاکنون شرکت‌های خصوصی اعتراضی در زمینه موانع سرمایه‌گذاری در بنادر نداشته است، ادامه داد: اعتراض‌های محدود موجود نیز ناشی از وجود قوانین دست و پاگیری است که در سازمان بنادر حاکم است بهتر است مدیران سازمان موانع موجود را برطرف کنند.

ضرورت اصلاح قوانین دست و پاگیر در زمینه سرمایه‌گذاری

عضو هیات رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورتی که نیاز است می‌توان از ظرفیت مجلس نیز در رفع مشکلات و اصلاح قوانین استفاده کنند تا بتوان انگیزه لازم برای توسعه سرمایه گذاری در این حوزه را فراهم کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر