بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری گفت:

راه‎اندازی و تکمیل توربین سولارساترن به همت متخصصان داخلی

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: به منظور بهینه‎سازی تجهیزات فرآیندی و صیانت از سرمایه‎های ملی، توربین سولارساترن با ظرفیت اسمی ٢٤٠ هزار بشکه در روز به همت متخصصان داخلی شرکت و با استفاده از دانش بومی تکمیل و راه‎اندازی شد.
کد خبر : ۱۸۵۵۳۱

به گزارش بورس نیوز، ابراهیم پیرامون اظهار کرد: به منظور بهینهسازی تجهیزات فرآیندی و صیانت از سرمایههای ملی، توربین سولارساترن با ظرفیت اسمی ٢٤٠ هزار بشکه در روز به همت متخصصان داخلی شرکت و با استفاده از دانش بومی تکمیل و راهاندازی شد.

وی توضیح داد: توربین سولارساترن به دلیل آسیب و اشکالات فنی، سال‌های متمادی از مدار عملیاتی خارج شده بود و از قطعات سالم آن به عنوان یدکی توربینهای مشابه استفاده میشد. بنابراین با وجود تحریمها و تنگناهای موجود در بخش خرید تجهیزات خارجی، تعمیرات اساسی توربین در دستور کار قرار گرفت و با بهرهگیری از تجربه و دانشکاری متخصصان داخلی تنها در ۱۰۰ روز کاری تعمیر و راهاندازی شد.

مدیرعامل شرکت بهرهبرداری نفت و گاز آغاجاری، سود و صرفه اقتصادی حاصل از انجام این عملیات را رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: نوسازی و راهاندازی مجدد توربین سولارساترن در شرایط کنونی برگ زرین دیگری بر افتخارات صنعت نفت است،‌زیرا تامین یک دستگاه توربین در شرایط کنونی بسیار دشوار است و هزینههای گزافی دارد.

پیرامون اعتماد به کارشناسان و کارکنان جوان، خلاق و حمایت از کالای ساخت داخل را یکی از راههای برونرفت از مشکلات برشمرد و تصریح کرد: شرکت آغاجاری آمادگی انتقال این دانش را به دیگر شرکتهای تابه وزارت نفت دارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر