بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

ناهماهنگی در واردات و صادرات گوشت قرمز

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نابسامانی جدی در مجموعه دست‌اندرکاران برای هماهنگی واردات و صادرات گوشت قرمز و تنظیم بازار داخلی وجود دارد.
کد خبر : ۱۸۵۵۹۳

به گزارش بورس نیوز، علی بختیاری، در خصوص تصمیمات وزارت صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در زمینه واردات و صادرات گوشت قرمز و دام زنده، اظهار کرد: نابسامانی جدی در مجموعه دست‌اندرکاران برای هماهنگی واردات و صادرات گوشت قرمز و تنظیم بازار داخلی وجود دارد.

قاچاق دام زنده کمبود و گرانی گوشت در بازار را به همراه دارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ارز با قیمت 4 هزار و 200 تومانی در اختیار واردکنندگان گوشت قرمز قرار می‌گیرد باید ساماندهی صورت بگیرد که تمامی استان‌ها بتوانند از گوشت‌های وارداتی با قیمت پایین استفاده کنند، تصریح کرد: از مرزهای مختلف کشور قاچاق دام زنده صورت می‌گیرد، این موضوع باعث بروز کمبود گوشت در بازار و افزایش قیمت سرسام‌آور آن می‌شود.

تمامی واردکنندگان گوشت قرمز باید از ارز 4 هزار و 200تومانی استفاده کنند

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در خانه ملت با اشاره به اینکه قاعده کلی به اینگونه است که وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی منظمی کنند تا تمامی واردکنندگان گوشت قرمز بتوانند از ارز 4 هزار و 200تومانی به منظور واردات گوشت استفاده کنند، ادامه داد: دامداران نیز از سوی دیگر باید امکان عرضه دام تولیدی خود را با قیمت مناسب در بازار داشته باشند.

این نماینده مردم با تاکید بر اینکه اگر قرار است گوشت قرمز صادر شود باید این صادرات توسط دامدار و تولید‌کننده انجام شود، عنوان کرد: اینکه صادرکننده دام را از کشور خارج کند و از سوی دیگر ارز 4 هزار و 200تومانی برای واردات گوشت قرمز دریافت کند خطای استراتژیک است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی نامه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام شد؛

حساسیت بیشتر به قاچاق دام زنده

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

وجود رانت در واردات و توزیع گوشت‌های وارداتی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خبر داد:

توزیع 485 تن گوشت منجمد و گرم در گیلان

ارسال نظر