بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
بانک توسعه تعاون در 9 ماهه گذشته توانست به تمام مسئولیت‌های اقتصادی و اجتماعی خود جامع عمل بپوشاند.‏
کد خبر : ۱۸۵۸۱۶

حجت ا... مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: ما یک بانک توسعه ایی هستیم و صد در صد دولتی. وقتی یک بانک مطابق اساسنامه‌ خود رفتار می‌کند و تکالیف اجتماعی و اقتصادی خودش را به نحو احسن انجام دهد حتماً مورد اقبال و تقدیر قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: ما یک بانک اقتصادی- اجتماعی هستیم. بانک توسعه تعاون به‌عنوان یک بانک دولتی دارد فعالیت می‌کند و در سال 97 در دو طرح بزرگ ملی در کشور حضور فعال داشتیم و به‌عنوان بانک عامل حضور بر اساس آماری که سامانه کارا، اعلام کرده عملکرد بانک در این دو طرح ملی قابل قبولی بوده است.


مهدیان خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها در حوزه اشتغال پایدار روستایی و دیگری طرح اشتغال فراگیر بود. در 9 ماهه گذشته به نظر می‌رسد که کارنامه قابل دفاع و قابل قبولی را ارائه کردیم. دوستان از بانک تقدیر کردند و من به‌عنوان عضوی از این خانواده مطرح و تقدیر شدم. اما واقعیت این است که 4500 کارکنان بانک توسعه تعاون در سراسر کشور این زحمات را متحمل و متقبل شدند.


وی در مورد حوزه فعالیت زیرمجموعه خود گفت: مخاطبان اصلی ما بخش تعاون کشور است. 95 هزار شرکت تعاونی در کشور در حوزه‌های بازرگانی، کشاورزی، ساختمان، صنعت و معدن و خدمات فعال هستند و ما این آمادگی راداریم تا به‌تمامی این بخش‌ها خدمات ارائه کنیم.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: البته بانک توسعه تعاون به غیر بخش تعاون نیز تسهیلات می‌دهد و به‌طورکلی 70 درصد پرتفوی تسهیلاتی ما متعلق به بخش تعاون و 30 درصد به بخش غیر تعاون است. بنابراین مشابه تمام بانک‌های کشور همه فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به شعب بانک توسعه تعاون تسهیلات موردنظر خودشان را دریافت کنند.


وی با اشاره به این مطلب که ما می‌توانیم ادعا کنیم که از سایر بانک‌های کشور، چابک‌تر هستیم گفت: این چابکی باعث می‌شود تا کارها را روان‌تر انجام داده و سرویس بهتری به مشتریان ارائه کنیم.


مهدیان در موردتعامل سیستم بانکی و بازار سرمایه گفت: بازار پول و سرمایه اساساً مکمل یکدیگر هستند. نمی‌توانیم بگوییم که عضوی در بازار سرمایه وجود دارد که با بازار پول کار طرف حساب نیست. بانک توسعه تعاون نیز مانند سایر بانک‌ها با بازار سرمایه در تعامل بوده و این مهم در حالی است که ما به دلیل دولتی بودن، بانک بهابازار نیستیم اما؛ در حوزه بازار سرمایه فعالیت می‌کنیم و یک شرکت گروه مالی داریم که در بازار سرمایه فعالیت و سرمایه‌گذاری می‌کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در نشست تخصصی رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان شد:

تفاوت بسیار وضعیت بانک توسعه تعاون با گذشته

در دیدار رئیس کل بانک مرکزی و سفیر هند در ایران تصمیم‌گیری شد

سرآغاز فصل جدید روابط بانکی بین ایران و هند

ارسال نظر