بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم خبر داد:

پایان تعمیرات اساسی واحدهای فرآیندی پتروشیمی جم

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم گفت: در قالب این پروژه، همه واحدهای فرآیندی این مجتمع پتروشیمی جم، تعمیر اساسی و نوسازی شدند.
کد خبر : ۱۸۵۸۴۱

به گزارش بورس نیوز، سیدحسین میرافضلی با اشاره به انجام یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تعمیراتی صنعت پتروشیمی در قالب پروژه تعمیرات اساسی پتروشیمی جم، گفت: در قالب این پروژه، همه واحدهای فرآیندی این مجتمع پتروشیمی، تعمیر اساسی و نوسازی شدند.

وی در تشریح مهم‌ترین اهداف انجام تعمیرات اساسی این مجتمع پتروشیمی افزود: رفع گلوگاه‌های تولید، دستیابی به تولید پایدار، کاهش ریسک عملیاتی در دوره بهره‌برداری واحدها، افزایش ظرفیت تولید، کاهش تولید آلایندگی و مدیریت مصرف سوخت و انرژی از مهم‌ترین اهداف انجام این دوره تعمیراتی بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با یادآوری این‌که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محقق شده در قالب اجرای این پروژه عظیم تعمیراتی که آذرماه امسال انجام شد، افزایش ظرفیت خوراک +C۳ بود، تصریح کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت دریافت خوراک +C۳ به حدود دو برابر افزایش یافت و سرانجام زمینه افزایش تولید محصول بوتادین و پروپیلن پتروشیمی جم را فراهم کرد.

میرافضلی با اعلام این‌که افزایش دریافت خوراک +C۳ و تولید محصولات پتروشیمیایی سودآوری ۱۵ میلیون دلاری سالانه را برای پتروشیمی جم به ارمغان خواهد آورد، عنوان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای اجرای این طرح رفع گلوگاه‌های تولیدی واحد الفین بود، به‌‌طوری‌ که هم‌ اکنون امکان تولید با ظرفیت بیش از ۱۰۰ درصدی تولید اتیلن در واحد الفین به‌عنوان خوراک مادر واحدهای پلیمری را فراهم کرده است.

وی به اجرای طرح رفع گلوگاه‌های تولید واحد بوتادین و افزایش تولید این محصول پتروشیمی به حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تن در سال، اشاره کرد و گفت: با قیمت‌های کنونی بوتادین در بازار، اجرای این طرح سودآوری سالانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلاری را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به افزایش استفاده از توان و ظرفیت سازندگان و صنعتگران ایرانی در انجام این پروژه تعمیراتی افزود: همسو با حمایت از کالای ایرانی موفق شدیم در سال‌های اخیر بیش از ۱۰۰۰ قطعه صنعتی مورد نیاز را در شرکت طراحی و بومی‌سازی کنیم که بخش عمده‌ای از این قطعات در این تعمیرات اساسی استفاده شده است.

میرافضلی با اشاره به‌ ضرورت پیاده‌سازی دقیق ضوابط ایمنی و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی)، تصریح کرد: عملیات تعمیرات اساسی مطابق برنامه زمان‌بندی و بدون هیچگونه حادثه انسانی انجام شده و از هفته گذشته به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون واحدهای تولیدی این مجتمع به‌طور عادی و با ظرفیت بالا در حال تولید است.

در بزرگ‌ترین تعمیرات اساسی تاریخ پتروشیمی جم همه واحدهای فرآیندی شامل الفین، پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌اتیلن سنگین، بوتادین، مشعل‌ها و مخازن و ... تعمیر اساسی شدند، همچنین عملیات تعمیر اساسی یکی از بزرگ‌ترین کمپرسورهای جهان که قلب واحد الفین است از جمله اقدام‌های بزرگ بود که به همت متخصصان این مجتمع انجام شد.

در تعمیرات اساسی پتروشیمی جم، پروژه‌های عظیمی همچون تعویض شریان‌های یوتیلیتی مجتمع اصلی و پایین‌دستی‌ها، عملیات بهبود بازدهی کوره‌ها برای نخستین بار در کشور و پروژه محیط زیستی تعویض تیپ مشعل که آلایندگی را به حداقل می‌رساند به همت متخصصان با تجربه این مجتمع انجام شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس هیات مدیره پلی پروپیلن جم در مراسم ورود این شرکت به بورس مطرح کرد:

در آینده ای نزدیک/ ورود پروپیلن جم به بازارسرمایه

ارسال نظر