بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
معاون اول رئیس جمهوری گفت: امروز قادریم نفت خود را به میزان لازم بفروشیم و کالای مورد نیاز کشور را وارد کنیم و در تلاش هستیم ثبات را به اقتصاد بازگردانیم.
کد خبر : ۱۸۵۹۶۱

به گزارش بورس نیوز، اسحاق جهانگیری، هدف خود از سفر به استان سیستان و بلوچستان را دیدار و گفت‌وگو با نخبگان، صاحبنظران و نمایندگان اقشار مختلف و اطلاع از دغدغه‌های آنها عنوان کرد و گفت: استان سیستان‌ و بلوچستان از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی برخوردار است که باید از این ظرفیت پنهان به بهترین نحو استفاده شود.

وی در ادامه با بیان این‌که با همت مردم توانسته‌ایم از شوکی که آمریکا تصور می‌کرد با آن می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را بلرزاند عبور کنیم، افزود: آنها به تعبیر خودشان قرار بود تا فصل تابستان تکلیف جمهوری اسلامی را مشخص کنند، اگرچه در ابتدا تلاطم‌هایی در اقتصاد کشور ایجاد شد، اما امروز قادریم نفت خود را به میزان لازم بفروشیم و کالای مورد نیاز کشور را وارد کنیم و در تلاش هستیم ثبات را به اقتصاد بازگردانیم.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که دل مردم را خالی کردن و یکسره آیه یأس خواندن هنر نیست، تصریح کرد: در بدترین شرایط درآمد نفتی، بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه داد ۴۳۳ هزار میلیارد تومان و بودجه کل کشور رقمی حدود ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان است.

جهانگیری در خصوص موضوع گازرسانی به استان سیستان‌ و بلوچستان، از اهتمام دولت برای برخورداری همه شهرها و روستاهای استان از نعمت گاز خبر داد و عنوان کرد: کارهای مهمی در این زمینه صورت گرفته و براساس گزارش وزیر نفت تاکنون برای گازرسانی به همه مناطق استان ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و سرمایه‌گذاری برای طرح‌های در دست اجرا در زمینه گازرسانی در استان نیز ۴۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اعلام مسئولان استان مبنی بر این‌که مردم توان مالی برای برخورداری از انشعاب گاز در منازل خود را ندارند، گفت: تا پیش از این برای هر خانواده ۲ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده بود که با برنامه‌ریزی بانک مرکزی این مبلغ به سقف ۵ میلیون تومان افزایش یافت و این موضوع به نظام بانکی کشور ابلاغ شده و قابل اجراست.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: البته باید توجه داشت که گازرسانی به همه شهرها و نقاط استان نمی‌تواند یکباره انجام شود، زیرا حفاری و عملیات گازرسانی به‌طور همزمان در همه خیابان‌ها عبور و مرور و رفت و آمدها را با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین این برنامه به صورت اولویت‌بندی و به نوبت در دستور کار قرار دارد تا همه شهرستان‌های استان از نعمت گاز برخوردار شوند و بی‌شک هیچ منطقه‌ای از استان از برنامه گازرسانی حذف نشده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی استفاده از توانمندی های داخلی؛

خودکفایی و خوداتکایی صنعت نفت

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس گفت:

بررسی درآمدهای نفتی و نحوه توزیع آن

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت:

گازرسانی به زاهدان مطابق برنامه

ارسال نظر