بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
ثبت پایین‌ترین میزان در پنج سال اخیر؛

صادرات نفت اوپک به آمریکا کاهش یافت

محموله های نفتی که از سوی اوپک به آمریکا صادر می شود در دسامبر به پایینترین میزان در پنج سال اخیر رسید.
کد خبر : ۱۸۶۰۰۵
به گزارش بورس نیوز، آمار نشان داد محموله های نفت از سوی کشورهای عضو اوپک به آمریکا ماه میلادی گذشته به ۱.۶۳ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱.۸۹ میلیون بشکه در روز در نوامبر و ۱.۷۸ میلیون بشکه در روز در اکتبر، کاهش پیدا کرد.

به گفته تحلیلگران، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و اعضای دیگر اوپک در مواجهه با رشد فزاینده تولید و ذخایر آمریکا، عرضه به این کشور را محدود کردند.

تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک از جمله روسیه با هدف تقویت قیمتها، ماه میلادی گذشته موافقت کردند تولیدشان را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

طبق نظرسنجی رویترز، اوپک در دسامبر ۳۲.۶۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۴۶۰ هزار بشکه در روز نسبت به نوامبر کاهش داشت و نشان داد برخی از اعضای این گروه زودتر از موعد توافق، به محدود کردن عرضه خود اقدام کردند.

رید ایانسون، اقتصاددان انرژی در شرکت کپلر در این باره گفت: معمولا عربستان سعودی از جریان صادرات به آمریکا به عنوان روشی برای نشان دادن نیات خود استفاده می کند.

طبق آمار شرکت کپلر، نفتکش ها در دسامبر حدود ۵۳۴ هزار بشکه در روز نفت از عربستان سعودی به آمریکا حمل کردند که در مقایسه با ۶۳۲ هزار بشکه در روز در نوامبر کاهش داشت.

الجزایر در دسامبر ۱۰ هزار بشکه در روز نفت به آمریکا صادر کرد که ۹۴ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن کاهش داشت و صادرات نیجریه با ۴۸ هزار بشکه در روز کاهش، به ۱۰۳ هزار بشکه در روز رسید.

تنها استثنا در این میان عراق بود که طی مدت مذکور ۲۹۵ هزار بشکه در روز نفت به آمریکا صادر کرد که ۱۴۰ هزار بشکه در روز نسبت به نوامبر افزایش داشت. صادرات ونزوئلا نیز ۲۲ هزار و ۳۷۸ بشکه در روز بالاتر بود.

رونق تولید شیل آمریکا و رشد ذخایر این کشور، تقاضای آمریکا برای واردات نفت را کمتر کرده است.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۱ دسامبر به ۴۴۱ میلیون بشکه رسیده که بالاتر از ۳۹۴ میلیون بشکه در اواسط سپتامبر بوده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی کاهش تولید نفت از سوی اوپک و متحدانش؛

توازن بازار نفت با توافق جهانی اوپک

پیش از توافق جهانی کاهش تولید نفت انجام شد؛

پایین‌ترین میزان تولید اوپک در دوسال اخیر

ارسال نظر