بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بساط سفته‌بازان از بازار جمع شد/ پاسخ مثبت فولادمبارکه به تمام نیاز صنایع پایین‌دست

قیمت‌های پروفیل فولادی از 6.500 تومان به 5.200 تومان رسیده و با توجه به اینکه تحریم‌ها مانع از صادرات فولاد شده، بیشتر مواد اولیه به سمت استفاده در اختیار صنایع داخلی قرار می‌گیرد و فولاد خام دیگر مقصد صادراتی نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۶۴۵۷
بساط سفته‌بازان از بازار جمع شد/ پاسخ مثبت فولادمبارکه به تمام نیاز صنایع پایین‌دست
امیرحسین کاوه دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با ارزیابی وضعیت تولید فولاد در نیمه دوم سال جاری اظهارکرد: از تلاطمات بازار فولاد کاسته شد زیرا خریدهای سفته‌بازان و افرادی که در تصور بودن این بازار روند افزایشی سرسام آوری را پیدا می‌کند کم شده و امروز شاهد هستیم که خریدهای موجود تنها جنبه مصرفی پیدا کرده تا قیمت محصولات فولادی به سطح تعادل برسد.

وی ادامه داد: قیمت‌های پروفیل فولادی از 6.500 تومان به 5.200 تومان رسیده و با توجه به اینکه تحریم‌ها مانع از صادرات فولاد شده، بیشتر مواد اولیه به سمت استفاده در اختیار صنایع داخلی قرار می‌گیرد و فولاد خام دیگر مقصد صادراتی نخواهد داشت.

کاوه درباره تنظیم بازار گروه فولادی و صنایع پایین دست نیز اشاره داشت و افزود:  در تفاهم‌نامه‌ای که با فولادمبارکه انجام شد، ظرفیت‌سنجی کارخانه‌های مصرفی و میزان نیازهای تولیدی آنها از سوی این کارخانه مادر انجام خواهد شد و فولاد در حد کافی به صنایع پایین‌دست تحویل داده خواهد شد.

وی با انتقاد از اینکه در تولید فولاد کشور تعادل وجود ندارد، اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که گریبانگیر صنایع فولادی بوده عدم تعادل تولیدی است چراکه در حوزه ورق‌های فولادی با کمبود عرضه مواجه شده‌ایم اما در تولید فولاد خام افزایش عرضه و حرکت به سمت خام‌فروشی مشاهده می‌شود.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران با اشاره به اینکه بازگشت رونق به اقتصاد، کوره فولادی‌ها را داغ می‌کند، افزود: با خروج از رکود و رونق در بخش ساخت‌وساز باید وزارت صمت تدبیری درخصوص کمبودهای محصولات فولادی داشته باشد چراکه تولید فولادخام دیگر کارایی چندانی ندارد ضمن آنکه با تولید محصولات جدید، پاسخ به نیاز داخلی کشور نیز داده می‌شود.

کاوه درباره مشکلات صادرکنندگان این حوزه نیز گفت: مهم‌ترین مشکلات این صنعت، حمل‌ونقل و انتقال پول بوده و این نکته را نباید فراموش کرد که بسیاری از خریداران بخاطر ترس از تحریم‌ها، خریدهای خود را کنسل می‌کنند؛ اما اگر تولید فولاد از خام محور بودن به سمت محصولات فولادی گام بردارد، طبیعتا مشتریان خاص خود را پیدا خواهد کرد.

این فعال صنعت لوله و پروفیل در پایان درباره حلقه میانی صنایع فولادی خاطرنشان کرد: طی 6ماه گذشته ارتباط بسیار موثرتری را بین صنایع پایین‌دست و بالادست شاهد هستیم و با تفاهم و تعامل بیشتری برای رفع مشکلات قدم برداشته می‌شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر مالی شرکت آهن و فولاد ارفع در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

سرد نشدن کوره‌ها هنر فولادسازان برای کنترل هیجان بازار

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نسخه بازگشت صادرات فولادی‌ها/ ارز حاصل از صادرات در جیب فولادی‌ها می‌ماند!

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:‏

ضرورت ورود گندم به بورس‌کالا / اطمینان و اعتماد کشاورزان باید جلب شود

ارسال نظر